Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر کمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در مراسم آغاز به ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور گفت: هزینه‌های پروژه مرکز علم مغز و علوم شناختی در باغ کتاب تهران، به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که قرار است بین سه دستگاه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎ سید کمال خرازی در مراسم آغاز به ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور در باغ کتاب تهران، گفت: این مرکز در اسفند‌‌ماه و در هفته آگاهی از مغز و با حضور مقامات کشور افتتاح خواهد شد و فضای باغ کتاب تهران موقعیت مناسبی برای ایجاد مراکزی مانند مرکز مغز و علوم شناختی است.

عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ادامه داد: تأسیس مراکزی مثل مرکز مغز و شناخت جنبه آموزشی خوبی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد. در این فضا با استفاده از ابزارآلات افراد می‌توانند با مغز و ذهن خودشان آشنا شوند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران نیز در جریان ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور در باغ کتاب تهران گفت: ساخت باغ کتاب تهران یکی از اقدامات خوب در حوزه توسعه و ترویج علوم است. چرا که در این فضا فعالیت‌های مختلفی در راستای توسعه علم و فناوری برای بچه‌ها در رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. همچنین باغ کتاب در کنار فضای 10 هزار مترمربعی برای کتاب، مرکز علم و فناوری بسیار منحصر‌به‌فردی دارد.

اوحدی گفت: باغ کتاب تهران با همکاری مرکز علوم شناختی ایران در رابطه با مغز پروژه‌ای مشترک انجام داده است. این مرکز با همت دکتر خرازی و مرکز ستاد علوم شناختی، اسفندماه سال جاری و در هفته آگاهی از مغز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

31 / 31 معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری دکتر کمال خرازی باغ کتاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری باغ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مُلک و مِلک مولود مانای معلم است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در مراسم گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه قم عنوان کرد: امروز تمام جماعت شرافت دربرابر جماعت شرارت قرارگرفته است و در سراسر جهان دانشجویان به دلیل نفس بیدار و پاک خود در برابر نسل کشی‌ها اعلام موضع می‌کنند.

وی ادامه داد: در دنیای دوگانه کشور‌های غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند نمی‌توانند اعتراض دانشگاه‌ها را برتابند درحالی‌که در ایران قانونی وجود دارد که اجازه ورود نظامیان را به داخل دانشگاه ممنوع کرده‌است، بنابراین در جمهوری اسلامی ایران جامعه دانشگاهی همواره از حرمت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئولیت یک نعمت است

زلفی‌گل افزود: اگر به مسئولیت با نگاه آبادانی بنگرید مسئولیت یک نعمت است و فرد می‌تواند با استفاده از پول یک مرکز خیر شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شاد کردن انسان‌ها نیز می‌تواند کار خیر باشد به‌گونه‌ای که وقتی مسئولیتی دست شخصی باشد و بتواند توسط آن دانشکده، خوابگاه، ورزشگاه و سایر موارد را تأسیس نماید باعث خرسندی تعدادی از افراد می‌شود.

وی اضافه کرد: اساتید و معلمان نیز با سخاوت در علم و دانش خود از بزرگ‌ترین خیر‌ها محسوب شوند، چرا که صادقانه علم و دانایی خود را به فرزندان این کشور انتقال می‌دهند.

علم و دانش می‌تواند مزیت‌های جدید ایجاد کند

زلفی‌گل ادامه داد: بین مُلک و مِلک ازنظر نوشتار تفاوت وجود دارد اگر مُلک را قدرت و مسئولیت بدانیم و مِلک را دارایی و امکانات، مُلک و مِلک مولود مانای معلم است، یعنی این معلمان و استادان هستند که به یک انسان قدرت رسیدن به مُلک و مِلک را می‌دهند هرچه دانشجو مستعدتر، کوشاتر و فعال‌تر باشد، می‌تواند میزان مُلک و مِلک خود را افزایش دهد و از دانایی خود استفاده کند هرچقدر میزان دانایی بیشتر باشد مُلک و مِلک مانایی بیشتری دارد بنابراین جوامعی که استادان را قدر می‌دانند مسیر پیشرفت را سریع‌تر طی می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: حاکمیتی که عاقل باشد قدر متفکران را می‌داند و این‌گونه است که اجازه ورود نظامیان را در دانشگاه‌ها نمی‌دهد یعنی عالمان و اساتید قدرت نقد و آزاداندیشی را دارند و نباید به حریم آنها بی‌احترامی کرد این در حالی است که ما در دنیا خلاف این ادعا را از سوی کشور‌های مدعی حقوق بشر شاهد هستیم.

وی افزود: شخصیت علمی هر دانشگاه در کشور باید متوازن باشد یعنی در پازل علمی هر دانشگاه باید بحث‌های فرهنگی، سیاسی، پژوهشی، فناوری، هنری و ورزشی همگی به‌طور یکسان دیده شود و نباید شخصیت علمی یک شخصیت کاریکاتوری باشد، این امر تنها از طریق وضع قوانین و مقررات انجام می‌شود.

زلفی‌گل گفت: در دانشگاه برون‌داد‌های علمی مختلف و متنوعی است که همگی ارزشمند هستند برخی از این برون‌داد شامل تولید محصول، اختراع، طراحی یک معماری خاص، تألیف کتب، نگارش مقاله و مواردی از این دست است که همگی در یک سطح ارزشمند می‌باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: باید در دانشگاه‌ها درس‌نامه‌های مرجع جمعی تألیف شود که در آیین‌نامه ارتقا نیز برای این امر جایگاه ویژه‌ای دیده شده‌است پس باید بحث برون داد‌ها جامع‌تر دیده شود.

وی در پایان تصریح کرد: هفتاد و پنج اقدام در وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این دوره انجام‌شده که اکثر اقدامات برای اولین‌بار رخ داده است از جمله این اقدامات می‌توان به تأسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری، تأسیس سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) و تأسیس سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور وزیر علوم از ۵۷ استاد دانشگاه قم که ۱۰ نفر از آنان، جزو اساتید سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند تجلیل شد.




انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار