Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته ۱۵ درصد جمعیت جامعه هدف را کم کرده‌ایم اما طی چند ماه اخیر با افزایش ۶۲۰ هزار نفری خانوارهای تحت پوشش روبرو شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: کمیته امداد در حمایت از مستضعفان و نیازمندان کارهای سختی را بر عهده دارد، اما امسال با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی، مراجعات مردمی و تقاضای عضویت در کمیته امداد افزایش یافته و این موضوع کار را سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۲۵۰۰ واحد مسکونی به صورت رایگان با کمک‌های مردمی و اعتبارات کمیته امداد برای مددجویان ساخته شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جامعه هدف ما رفتار ناهنجار نداریم، عنوان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اقدامات قابل توجهی در کمیته امداد انجام شده است، به‌عنوان نمونه ۳۲ هزار نفر از مددجویان و ۳۰۰۰ نفر از کارمندان را به سفر عتبات اعزام کرده‌ایم.

فتاح با تاکید بر اینکه در شهر مقدس قم به دنبال استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید هستیم، گفت: هر چند مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شده، اما آمار کمک‌های مردمی به کمیته امداد نزدیک به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هر یتیم دارای پنج حامی است و در قالب طرح اکرام نزدیک به ۲۲۰ هزار تومان به صورت ماهیانه کمک هزینه دریافت می‌کند؛ برای بودجه سال آینده کمیته امداد نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای نیازمندان و مستضعفان جذب کنیم.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: افزایش تورم و مشکلات اقتصادی مردم با سخت‌تر شدن کار کمیته رابطه مستقیم دارد به همین علت به هر میزانی که دولت بتواند تورم را کنترل و اشتغال را مدیریت کند، جمعیت ورودی به کمیته امداد کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آرامش قشر ضعیف هستیم و تاکنون در این راستا از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌ایم، به همین علت نیز با جامعه هدف خود هیچ مشکلی نداشته‌ایم؛ این افراد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند و در حوزه ازدواج آمار قابل توجهی را به خود اختصاص دارند اما در حوزه طلاق آمار آن‌ها قابل توجه نیست.

فتاح از کسب ۱۵۰ رتبه زیر هزار کنکور توسط مددجویان کمیته امداد یاد کرد و گفت: ۷۲ هزار دانشجوی و طلبه و صدها نخبه از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد، نهادی فراجناحی و فرامذهبی است، عنوان کرد: نتیجه عملکرد متفاوت این نهاد در افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد قابل مشاهده است؛ همانطور که ما در مناطق اهل‌سنت به دنبال ارائه خدمت به نیازمندان هستیم، جامعه اهل‌سنت نیز دو سال است که زکات خود را به این نهاد پرداخت می‌کنند.

فتاح صبوری و استقامت مردم مقابل مشکلات اقتصادی را پیروزی بزرگ برای نظام دانست و افزود: هیچ ملتی نمی‌توانست مقابل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی سنگین ایستادگی کند، اما ملت ایران با صبر و استقامت خود مسئولان را شرمنده کردند و این موضوع رسالت مسئولان را بیشتر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید شرایط زندگی خود را با مردم تطبیق دهند، گفت: فاصله طبقاتی میان مردم و مسئولان باید کمتر شود چراکه این امر ایمنی نظام اسلامی را هم بیشتر می‌کند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از آسیب‌ها از جمله مشکل بدسرپرستان از نظر قانونی خلاهایی داریم به همین علت نمی‌توانیم در برخی آسیب‌ها ورود کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: اینکه شنیده می‌شود همان عیدی حدود ۷۰۰ هزار تومانی مددجویان نیز امسال واریز نشده، قابل قبول نیست و در سریعترین زمان ممکن این مبالغ محدود واریز شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده شاهین شهر در مجلس، تسریع در پرداخت عیدی ۷۰۰ هزار تومانی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را خواستار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی ضمن تبریک سال نو گفت: طبیعتا در سال جدید یکی از اولویت‌های اصلی باید تقویت معیشت مردم باشد و برنامه ریزی باید در این راستا صورت گیرد.

وی ادامه داد: مخصوصا رسیدگی به وضعیت اقتصادی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در شرایط اقتصادی فعلی باید با دقت بیشتری پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اینکه شنیده می‌شود همان عیدی حدود ۷۰۰ هزار تومانی مددجویان نیز امسال واریز نشده، قابل قبول نیست و باید مسئولان پاسخگو باشند و در سریعترین زمان ممکن این مبالغ محدود واریز شود.

دیگر خبرها

  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • کمک‌ ۹۶۰ میلیاردی خیران به ایتام خراسان شمالی
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود
  • وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند/ پرواز بادکنک آرزوها در اردبیل