Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه جامعه حمل و نقل در همه ابعاد به عنوان خانواده بزرگ و پر افتخاری به شمار می‌رود گفت: تمامی اعضای حمل و نقل به صورت خادمانه و عاشقانه به مردم و جامعه در چنین شرایط کنونی خدمت می‌کنند و توانسته‌اند جریان زندگی پر نشاطی را برای مردم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تدبیر دولت و مجلس و ایجاد یک فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی با پیگیری‌های بسیار زیاد توانست صندوق توسعه حمل و نقل را تشکیل دهد که نقش مؤثری در پیشرفت سامانه‌های حمل و نقلی و پشتیبانی آنها دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: صندوق توسعه حمل و نقل در قانون پیش بینی شده و اساسنامه‌ آن به تصویب رسیده و قانون 19 هزار میلیارد تومان منابع از سرفصل‌های قانونی را برای این صندوق تأمین کرده است.

اسلامی اظهار کرد: صندوق توسعه حمل و نقل می‌تواند پشتوانه‌ای برای شتاب بخشیدن به بخش توسعه و ایجاد فرصت مهم برای کشور باشد و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده از این بخش حوزه حمل و نقل را توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها بخش‌هایی از کشور را که استقلال ایران را تأمین می‌کنند مورد ظلم قرار داده است، گفت: تحریم‌ها شرکت‌هایی را در نظر گرفته است که عمده ظرفیت‌های حمل و نقلی از آنها نشأت می‌گیرد و نقش مؤثری در پیشرفت و بهبود توسعه کشور دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از فرصت تحریم‌ها بتوانیم شرکت‌های حمل و نقلی را به سمت ایجاد ظرفیت‌های علمی، تخصصی و پژوهشی هدایت کنیم.

اسلامی تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حمل و نقل نیاز جامعه و کاستی‌های موجود در آن را تأمین کنیم و با انجام قراردادهای لازم با واحدهای حمل و نقلی این نیازها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بخش حمل و نقل فرصت و زمینه را برای تولیدکننده‌ و خریدار مهیا کنیم، افزود: با بهره‌گیری از سامانه‌های جدید ظرفیت‌هایی را باید فراهم کنیم که بین تولیدکننده‌ و مصرف کننده اتصال ایجاد شود و ما زیرساخت‌های لازم را در این بخش باید فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: باید آهنگ توسعه را به رغم همه مزاحمت‌ها و کاستی‌ها بنوازیم و بتوانیم اتمام پروژه‌های نیمه تمام را شتاب دهیم و هر چه سریع‌تر این بخش‌های عمرانی را به اتمام برسانیم.

اسلامی با اشاره به استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی در این حوزه گفت: بخش خصوصی باید با الگوهای خاص به این پروژه‌ها بپیوندد و ما از ظرفیت‌های ایجاد شده در این حوزه باید نهایت استفاده را ببریم زیرا که جریان خصوصی‌سازی می‌تواند نقش مؤثری در اتمام پروژه‌ها داشته باشد.

وی افزود: در پروژه‌های نیمه تمام مزیت‌های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند قابلیت رقابت را برای همه ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: منابع انسانی بزرگترین‌ ثروت کشور به شمار می‌رود و حوزه حمل و نقل برای توسعه خود نیازمند منابع انسانی قوی هست بنابراین باید بتوانیم این جایگاه را در کشور حفظ کنیم.

اسلامی تأکید کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم طی چند سال گذشته منابع انسانی قوی و قدرتمندی‌ را آموزش دهیم و ما باید فعالیت‌های خود را در این بخش تغییر دهیم و بتوانیم یک نظام بهره‌مندی و ساختارهای تخصصی را در این بخش شکل دهیم.ژ

وی در پایان گفت: برای آموزش منابع و نیروی انسانی سرمایه‌های بسیاری را صرف کرده‌ایم بنابراین برای بهره‌مندی مردم از این ثروت باید این حوزه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

 استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در جهت بهبود حمل و نقل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه وشهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی