Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:14:26 GMT

کارت سوخت از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۰۶۵

کارت سوخت از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ثبت‌نام کارت سوخت طی هفته‌های اخیر، گفت: استفاده از کارت هوشمند سوخت از اوایل و یا اواسط دی ماه فعال شود.

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش، سهمیه‌بندی و یا ۲ نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، افزود: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سناریو‌هایی برای ساماندهی بنزین از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، انجمن نفت، نمایندگان و برخی از کارشناسان مطرح شده است که با توجه به اینکه بررسی بودجه سال ۹۸ هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد؛ بنابراین این طرح‌ها در زمان بررسی لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق مطرح می‌شود.

بختیار در تشریح یکی از طرح‌های مطرح شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: براساس این طرح بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد و برای مثال یک خانواده ۴ نفره ماهانه ۱۲۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح خانواده‌هایی که خودرو ندارند و یا کمتر از این میزان مصرف می‌کنند، می‌توانند بنزین مازاد خود را در سامانه‌ای که طراحی می‌شود، عرضه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس سیاست‌گذار است، تصریح کرد: کمیسیون انرژی مشخص کرده که در طرح‌های مطرح شده معیار‌هایی از جمله جلوگیری از قاچاق سوخت، عدم آسیب رسانی به دهک‌های پایین جامعه و همچنین عدم اثر تورمی بر سایر متغیر‌های اقتصادی رعایت شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارت سوخت کارت سوخت المثنی سهمیه بندی بنزین کمیسیون انرژی مجلس قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • دفاعیه اوسمار در مورد صحنه اخراج جنجالی
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟