Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: طرح ممیزی در 91 درصد از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها اجرا شد.

فرهام جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 305 هزار و 342 هکتار مرتع در این شهرستان وجود دارد که تاکنون طرح ممیزی مراتع در 280 هزار هکتار آن اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شناسایی بهره برداران ، تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای طرح ملی مدیریت پایدار از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.
جلیلی اظهار داشت: مدت چرای دام ، ظرفیت مراتع، تاریخ ورود و خروج دام از مرتع و ایجاد تعادل بین دام و مرتع از مهم ترین راهکارها در زمینه مدیریت بهینه مراتع به شمار می رود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به دلیل معارضات اجتماعی تاکنون طرح ممیزی مراتع در 25 هزارو 342 هکتار از مراتع این شهرستان اجرا نشده است.
جلیلی ابراز کرد: یک میلیون رأس دام هم اکنون در مراتع این شهرستان چرا می کنند که 300 هزار رأس آن مازاد بر ظرفیت مراتع است.
وی اظهار داشت: یک هزار و 600 فقره پروانه چرای دام تاکنون از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای دامداران این شهرستان صادرشده است.
90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.
مراتع این شهرستان ظرفیت چرای700هزار واحد دامی را دارد.
2082/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح مميزي مراتع گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد