Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اعطا در پایان صد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در جلسه امروز شورا دو موضوع به تصویب رسید و در مورد نوع زمین چند پلاک ثبتی بررسی صورت گرفت، اظهار کرد: مصوبه اول مربوط به یک فوریت طرح دستوالعمل اجرایی بند «الف» تبصره 26 بودجه سال 97 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بودجه ای که در سال 97 توسط شورا به تصویب رسید مقرر شده بود 3.5 درصد از اعتبارات تملک، دارایی و سرمایه ای معاونت ها، شرکت ها و موسسات در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری در حوزه واحدهای سازمانی صرف شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف بود تا اردیبهشت امسال دستورالعمل اجرایی را برای آن تعریف کند، گفت: تا به امروز این دستوالعمل تهیه نشده است، به همین دلیل در مصوبه امروز شورای شهر مقررشد تا این دستورالعمل توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تهیه شود که یک فوریت آن به تصویب رسید و برای تصویب به صحن شورای شهر خواهد آمد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر که دستور بعدی جلسه امروز بود، بیان کرد: شهرداری تهران باید در یک مطالعه مفصل و گسترده اراضی مشجر و تک باغات را شناسایی کند زیرا اراضی وجود دارد که سند باغ دارند یا در کمیسیون ماده 12 باغ بودن آن ها اثبات شده است. این موارد باید شناسایی و به صورت یکجا به شورای شهر اعلام شود.
اعطا با بیان اینکه همچنین این شناسایی می تواند در آینده به صورت لایه‌ای در طرح تفصیلی نیز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در حال حاضر در طرح تفصیلی این امکان وجود ندارد که نوع یک زمین را به عنوان باغ یا غیرباغ شناسایی کنیم و این کار دشوار و زمان بری است. اگر این امکان فراهم شود می توان آن را به صورت یکپارچه و در یک قالب به صحن ارائه داد تا شورا آن را تصویب کند.
وی با بیان اینکه در جریان بررسی این لایحه مخالفت هایی هم وجود داشت و به تفصیل درباره آن بحث شد، تصریح کرد: در پیشنهادی که در لایحه آمده بود صرفاً به بحث اراضی مشجر پرداخته شده بود، در حالی که ممکن است زمینی مشجر نباشد، اما در سند به عنوان باغ قید شده باشد و یا اینکه رای کمیسیون ماده 12 داشته باشد.
اعطا در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران بیان کرد: زمانی که لایحه برنامه در دست تهیه بود معاونت مربوطه تغییر کرد که البته در شورای شهر اعتراض‌هایی نسبت به تغییر معاون در آن مقطع مطرح شد. شورا نسبت به لایحه برنامه اشکالاتی را وارد کرد و مقرر شد شورا و شهرداری در کارگروه‌های مشترکی برنامه را اصلاح و شهرداری آن را بازآرایی کند.
وی افزود: متنی که در حال حاضر به شورا ارسال شده در واقع متن بازآرایی شده برنامه است که باید در کمیسیون‌ها و صحن مورد بررسی قرار گیرد.
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری که چرا بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت از 9 سطح به حداکثر 6 سطح سازمان و حذف پست های مشاور، امروز بررسی نشد ، گفت: این طرح در نوبت صحن است و در دستور جلسات قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اعطا شورا تهران جلسه خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های  مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی