Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاح گفت:کمک های مردمی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه 35 درصد افزایش پیدا است.

به گزارش   گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،فتاح، رئیس کمیته امداد کشورظهر روز  در دیدار با آیت‌الله سید‌محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد:کمک های مردم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش پیدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات جامعه افزود: با وجود شرایط اقتصادی، شاهد هستیم که کمک‌های مردم به محرومان و مددجویان افزایش یافته است که این نشان دهنده نوع دوستی مردم ایران است.

فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان جامعه تصریح کرد: کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی است و این مسیر حرکتی کمیته امداد سبب جلب اعتماد همه قشرهای جامعه از جمله جامعه اهل‌سنت کشور شده است به گونه‌ای که آن‌ها حدود 2 سال است زکات خود را به کمیته امداد می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)با بیان اینکه فاصله طبقاتی مسئولان و محرومان جامعه باید کاهش پیدا کند،‌ گفت: استقامت و صبوری مردم در برابر مشکلات و جنگ اقتصادی دشمن پیروزی بزرگ برای نظام اسلامی است، مسئولان باید تشریفات را کنار گذاشته و در میان مردم بیایند چراکه هر چه ارتباط مردم و مسئولان بیشتر باشدو این اقدام سبب تحکیم بیشتر نظام می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: کمیته امداد با اعتبارات داخلی و کمک‌های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان در کرمانشاه ساخته و پیش از فصل سرما تحویل آن‌ها داده است.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره)  عنوان کرد: درجریان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب و بیش از 15 هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

فتاح با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه اظهار داشت: شرایط اقتصادی در ماه‌های گذشته سبب شده تا مراجعات مردمی به کمیته امداد به طور چشمگیری افزایش یابد به گونه ای که از ابتدای امسال، 620 هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری دولت، سرانه ماهانه مددجویان کمیته امداد 3 برابر افزایش یافت ولی تورم امسال ارزش این افزایش سرانه را کاهش داده است، گفت: تلاش کمیته ایجاد آرامش و جلوگیری از فشار اقتصادی به خانواده‌های جامعه هدف است.

فتاح بیان کرد: 150 دانش آموز تحت‌پوشش کمیته امداد در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر یک‌هزار شدند ضمن اینکه 72 هزار دانشجو و طلبه در جامعه هدف این کمیته مشغول به تحصیل هستند.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) خاطرنشان کرد: جامعه هدف کمیته امداد، جامعه‌ای متعالی است به‌گونه‌ای که خوش حساب‌ترین افراد به بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند و از نظر آمار بالای ازدواج و آمار پایین طلاق نیز این افراد سرآمد کشور هستند.

انتهای پیام/ ش

سفر رئیس کمیته امداد به قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زدگان کرمانشاه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ◄ افزایش 41 درصدی پاسخگویی به تماس های مردمی با مرکز مدیریت راه های استان قم