Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@16:11:54 GMT

ورزش شبانگاهی مانع از اختلال در خواب می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۵۲۴

ورزش شبانگاهی مانع از اختلال در خواب می شود

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    نتایج این مطالعه، تحقیقات قبلی را که نشان می دهند کیفیت خواب با اجتناب از ورزش در شب بهبود می یابد، به چالش می کشاند.یافته ها نشان می دهد ورزش کردن ۴ ساعت قبل از رفتن به رختخواب هیچ تاثیر منفی بر خواب ندارد.با این حال، انجام تمارین شدید ورزشی در مدت یک ساعت قبل از خواب ممکن است تاثیر منفی بر خواب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کریستینا اسپنگلر»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان ET زوریخ در سوئیس، در این باره می گوید: «اگر ورزش در شب تاثیری بر کیفیت خواب داشته باشد، مطمئناً تاثیر آن مثبت است، البته انجام ورزش با شدت ملایم چنین تاثیری دارد.»

 

محققان در مطالعه خود بر روی گروه کوچکی از شرکت کنندگان مشاهده کردند آنهایی که شب یک نوع تمرین ورزشی انجام داده بودند ۲۱.۲ درصد مدت زمان خواب شان عمیق بود، درحالیکه در افرادی که ورزش نکرده بودند، ۱۹.۹ درصد از زمان خواب شان عمیق بود.

 

همچنین مشخص شد آنهایی که مدت کوتاهی قبل از رفتن به رختخواب تمارین شدید ورزشی انجام داده بودند، دیرتر به خواب رفتند. دلیل این مسئله این است که ضربان قلب این افراد ۲۰ تپش در دقیقه سریع تر از میزان ضربان قلب در حالت استراحت بود.محققان تاکید می کنند فاز خواب عمیق بسیار برای بازیابی جسمی مهم است.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اختلال در خواب گوناگون پیاده روی ورزش جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ناهید کیانی ملی پوش تکواندو ایران در مورد کسب عنوان برترین بانوی ورزش ایران با رای مردمی گفت: وقتی منتخب مردم باشی یک چیز دیگر است من قهرمان جهان شدم تا مردم خوشحال بشوند وقتی دیدم مردم  هم  مرا دیدند بیشتر خوشحال شدم تلاش می‌کنم در المپیک نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و  قول میدم همه توانم را برای کسب مدال طلا بگذارم.

وی در مورد نقش پدر و مادرش در موفقیت‌های ورزشی اش گفت: پدر و مادر من هیچوقت برای من محدودیت نگذاشتند در مورد درس و ورزش و به من اختیار دادند که علاقه ام را دنبال کنم و من هم تا آخر عمرم این را فراموش نمی‌کنم.

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن