Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:36:02 GMT

پوتین اذیت و آزار فرقه شاهدان یهوه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۵۲۶

پوتین اذیت و آزار فرقه شاهدان یهوه را محکوم کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پی انتشار گزارشی در خصوص آزار و اذیت یک فرقه مذهبی مسیحی به نام "شاهدان یهوه" از این اتفاق اظهار نارضایتی کرده و قول داد که به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته میلادی روسیه رسما این فرقه مذهبی را ممنوع و آن را یک سازمان افراطگر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۰۰ تن از اعضای شاهدان یهوه با اتهاماتی در روسیه روبه‌رو شده و ۲۵ نفراز آنها در زندان‌های این کشور در انتظار محاکمه به سر می‌برند.

چند روز پیش فعالان حقوق بشر مشکلات اعضای شاهدان یهوه را نزد ولادیمیر پوتین مطرح کردند. طبق اعلام کرملین، پوتین از طرح اتهام افراطگری علیه اعضای این فرقه مذهبی اظهار نارضایتی کرده و آن را "مهمل" دانسته و قول داده که پروندهای آنها در دادگاه‌ها را بررسی کند.

مقر جهانی فرقه شاهدان یهوه پیش از ممنوع شدن فعالیت‌شان مدعی بود که حدود ۱۷۰ هزار عضو در روسیه دارد.

این ممنوعیت علیه شاهدان یهوه همزمان با افزایش نفوذ کلیسای ارتدکس روسیه اتفاق افتاد. مسیحیت ارتدکس تبدیل به مذهب رسمی دوفاکتو در روسیه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد