Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:20:01 GMT

طرح یلدانه هلال احمر در کرمان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۵۴۷

طرح یلدانه هلال احمر در کرمان اجرا می‌شود

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان از اجرای طرح یلدانه هلال احمر خبر داد و گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر ساعاتی از بلندترین شب سال را در بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان و کودکان بی‌سرپرست می‌گذرانند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین سام‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به منظور احیا و تحقق اصل خدمات داوطلبانه، با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از طریق سازماندهی و بهره‌گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند در سال 1338 تشکیل شده است اظهار داشت: خدمات متنوعی از جمله کمک به درمان بیماران محروم، حمایت از کودکان آسیب‌دیده و باقیمانده از حوادث و سوانح، کمک به آسیب‌دیدگان باقیمانده از زلزله، سیل و سایر بلایای طبیعی و مشارکت در جذب کمک‌های مردمی از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی 200 خانه هلال با هدف ارائه خدمات در نقاط  دورافتاده و صعب‌العبور خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های سلامت به نقاط مختلف استان از دیگر اقدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان از اجرای طرح یلدانه همزمان با فرارسیدن شب یلدا در کرمان خبر داد و افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر بنا دارند تا ساعاتی از بلندترین شب سال را در کنار کسانی باشند که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده‌اند.

وی با بیان اینکه بر این اساس اعضای داوطلب و جوان این جمعیت در بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان و کودکان بی‌سرپرست حضور پیدا کرده و لحظاتی را در کنار این افراد باشند گفت: تمامی هموطنانی که علاقه‌مند به همراهی با داوطلبان هلال احمر در استان هستند می‌توانند به این میهمانی بیایند.

سام‌زاده با اشاره به پروژه‌های بزرگی که در استان انجام شده عنوان کرد: 20 کاروان سلامت به ارزش ریالی 2 میلیارد تومان از ابتدای امسال در مناطق محروم استان حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان در پروژه‌های کوچک هم حضور دارند گفت: 400 پروژه کوچک و با ارزش حدود 900 میلیون تومان دیگر اقدامات این جمعیت است.

همایش ملی کویرنوردی "به یاد بم" در کرمان برگزار می‌شودطرح امداد و نجات زمستانی هلال‌احمر کرمان آغاز شد300 نفر از اهالی شرف‌آباد کرمان ویزیت رایگان شدند

تحریم‌ها تامین داروی بیماران صعب‌العلاج را با مشکل روبه‌رو کرده است

در این جلسه مجید اشرف‌گنجویی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه خدمات درمانی به 15 هزار نفر در کلینیک دندانپزشکی هلال احمر در استان ارائه شده است اظهار داشت: 20 هزار نفر از ابتدای امسال به مراکز درمانی ما مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه سه داروخانه هلال احمر در شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان داریم گفت: با وجودی که اعلام می‌شود که ما تحریم دارویی نیستیم اما به واسطه مشکلات تبادل مالی، کمبودهای دارویی مشهود است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای تامین داروی بیماران در کشور ایجاد کرده است افزود: این مشکلات به‌ویژه برای داروهای شیمی‌درمانی و بیماران صعب‌العلاج بیشتر است و تلاش شده تا با تامین دارو در داروخانه‌های جمعیت هلال احمر فشار کمتری به مردم اعمال شود.

وی با بیان اینکه مطالبات زیادی از بیمه‌های درمانی، تکمیلی و تعدادی از موسساتی که هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهند داریم عنوان کرد: مجموع این مطالبات به 30 میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مردم خیر و نوع‌دوست این استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم و جنگ‌زده غزه کمک نقدی کردند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از ابتدای آغاز جنگ غزه، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و رؤسای جمعیت‌های هلال‌احمر فلسطین، مصر و سایر کشورهای منطقه در این خصوص برگزار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این جلسات، بر ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافقاتی شده و پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق نیز در دست اقدام است.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا نیز در سطح استان زنجان در مراسم روز قدس و عید سعید فطر مردم نوع‌دوست استان زنجان در ۱۰ صندوق در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

وی یادآوری کرد: هم‌وطنان نوع‌دوست و علاقمند به کمک برای مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم غزه به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این صندوق‌های کمک نیز در سطح شعب و مرکز استان فعال است.

کد خبر 745549

دیگر خبرها

  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است