Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی وضعیت رتبه استان در ایجاد شرایط کسب و کار را نامناسب دانست و گفت: مشکل اصلی عدم توسعه یافتگی استان در سوء مدیریت‌ها است. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدعلی شجاعی امروز در شورای اداری خراسان شمالی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: باید در جلسات شورای اداری دستگاه‌هایی که از دفتر استاندار اعلام می‌شود فقط در 5 دقیقه گزارش عملکرد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از انباشت نقدینگی و مشکلات معیشتی مردمدانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی هنوز با مشکلات زیادی روبه‌روستخراسان شمالی| فعالیت 220 گروه جهادی بانوان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان

دستگاه‌ها در شورای اداری گزارش عملکرد بدهند

وی افزود: دستگاه‌های اداری باید در شورای اداری توضیح دهند که در سال 97 چه کرده قرار است تا پایان سال و پایان دولت چه عملکردی داشته باشند؟ اینکه مدیری در نیم ساعت برنامه‌ای را توضیح بدهد یعنی کاری انجام نشده و قرار است بگویند چرا کاری نشده است.

استاندار خراسان شمالی گفت: باید هر دستگاه به همراه گروه هدفشان در جلسات حاضر باشند تا عملکردی که به مردم ارائه شده است مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

هیچ قدرتی اراده تهدید ایران را ندارد

شجاعی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: شرایط خاص کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. انقلاب اسلامی از این موارد را داشته و شکل تهدید از هجوم نظامی به جنگ اقتصادی تغییر رویه داده است. دشمن فهمیده که در بعد نظامی اراده و توان هیچ تهدیدی ندارد.

وی افزود: امروزه همه تهدیدات علیه نظام اسلامی از زبان وزیر خزانه‌داری آن کشور مطرح می‌شود و وزیر جنگ کاره‌ای نیست‌. ما از این شرایط هم به خوبی عبور می‌کنیم به شرطی که انسجام داشته باشیم و همه در کنار هم باشیم.

استاندار با مهم خواندن نقش ائمه جمعه و همه نیروهای انقلاب در توسعه استان، اظهار داشت: ائمه جمعه جزئی از اجزای حاکمیت هستند و باید با حضور همه نیروهای انقلاب به سمت اهداف توسعه استان حرکت کنیم. در کنار با هم بودن باید مدیریت کلان را لحاظ کرده و با برنامه حرکت کنیم. باید بدانیم به کجا حرکت می‌کنیم.

شجاعی گفت: قرار است به خاطر نظام و مردمی که 3 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، یک گام به جلو حرکت کنیم. این مسیر را باید با ارائه سند توسعه استان پیش ببریم.

نقش فرمانداران در توسعه استان ویژه است

وی با اشاره به نقش مهم فرمانداران در حل مشکلات استان، تصریح کرد: اینکه فرمانداری در شهرستانش با حتی یکی از اجزای حاکمیت اختلاف داشته باشد، پذیرفته نیست. هر جا کار گروهی کردیم موفق بودیم. مدیران اجرایی تفکرات غیر همدلانه نداشته باشند. هر چیزی که قرار است مشغولیت فکری برای مدیران ایجاد کند او را از حرکت باز می‌دارد.

شجاعی گفت: کوبیدن بر اختلاف و تنش در این شرایط، سم مهلک توسعه است. در تمام جمع‌های استان همه دغدغه توسعه استان را داشتند و باید به این سمت حرکت کنیم. دولت تلاش زیادی کرده و بسیاری از شاخص‌ها رشد داشته اما باز هم جای خدمت وجود دارد.

مشکلات اصلی کشور در سوء مدیریت‌ها است

استاندار تحریم‌ها را مشکل اساسی کشور نداست و ادامه داد: مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است که این موضوع محدودیت مالی می‌آورد اما این‌ها مشکل اصلی نیست بلکه مشکل اصلی در مدیریت است. باید بپذیریم که مدیریت‌ها نیاز به اصلاح دارد. با همین وضعیت می‌توانیم اوضاع را بهتر کنیم.

وی افزود: همه باید کمک کنند که برنامه‌ریزی برای توسعه استان وجود داشته باشد و یک مدیر در برنامه سهم خود را در برنامه یافته و آن را بر اساس اولویت‌های استان اجرا کند.

شجاعی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هنوز روستایی برق نداشته باشد، پذیرفتنی نیست و عدم تخصیص اعتبار برای این کار نشانه نفهمیدن اولویت‌ها از سوی مدیران است. باید روستایی که برق ندارد 15 روزه برق‌دار شود.

وی ادامه داد: باید بیشتر به فکر مردم باشیم. باید تمام حرف‌های من مصوبه شود. اوضاع معیشتی مردم خوب نیست و باید اولویت یک مدیران پرداخت حقوق معوقه باشد‌. باید هیچ صدایی از شهرستانی برای حقوق معوقه بلند نشود. اگر این اتفاق بیفتد حقوق فرماندار قطع خواهد شد. اگر حقوق معوقه وجود داشته باشد دلیلی ندارد به سمت پروژه‌های جدید برویم.

صدای حقوق معوقه را از هیچ شهری نشنوم

وی خاطر نشان کرد: صدای حقوق معوقه صدای مظلومیت مردم است و این نشان‌دهنده بی‌مدیریتی است. باید صدایی از این موضوع به مرکز استان نرسد. باید با هم به توسعه استان شتاب بدهیم.

رئیس شورای اداری خراسان شمالی از فرمانداران خواست در توسعه استان بیشتر سهیم شده و گفت: مسئولیت صفر تا صد شهرستان با فرماندار است و نباید هیچ کس از شهرستانی به استان بیاید. اگر فرمانداری تشخیص داد مدیری در شهرستان کم‌کاری می‌کند در عزل آن مدیر من پشت سر فرماندار هستم.

شجاعی تصریح کرد: مدیران به سمت مردم بروند‌. سفرها باید شهرستانی و روستایی شود و فرمانداران در سطح دهستان و روستاها حضور یابند. مدیری که ساعت 2 اداره ترک کرده و به مرکز استان سفر می‌کنند، قابل قبول نیست. مدیری که در شهرستان است، حق خروج از آن شهرستان را ندارد. باید مدیر در شهرستانی مسئولیت دارد ماندگاری داشته باشد.

وی افزود: در بحث تفویض اختیارات تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد اختیارات معاونان استاندار و مدیران کل باید به فرمانداران و مدیران شهرستانی داده شود. این جزو همان 40 درصد اقدامات مدیریتی است که اگر انجام شود کلی از مشکلات مردم حل خواهد شد. فرماندار هم اختیارات را به بخشدار و آن‌ها هم به سایر مسئولان تفویض کنند. مردم باید خدمات را راحت دریافت کنند.

اوضاع اعتبارات استان خوب نیست

استاندار با تاکید بر نقش زنان و جوانان در توسعه استان، گفت: باید از ظرفیت بیشتر جوانان و بانوان استفاده شود و حلقه‌های بسته را بشکنند. تحول و پرورش نیرو نیاز اساسی کشور است.

وی در بخش کمک بانک‌ها به توسعه استان، افزود: منابع مالی بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد استان باشد. در مولفه‌های کسب و کار استان رتبه بدی در ایجاد شرایط کار دارد. در این استان سرمایه‌گذار فراری داده می‌شود و علت آن هم ایستگاه‌های غیر ضروری است. مدیران باید از سقف اختیارات برای سهل کردن سیستم سرمایه‌گذاری استفاده کنند. باید زمان برای مدیران مهم باشد. کار امروز را باید امروز انجام دهیم.

استاندار خاطرنشان کرد: گذشت به احتکار کنندگان ظلم به مردم است. همه دستگاه‌های استان و به ویژه سازمان صمت در این زمینه وارد شده و نبخشند و قرار نیست به او رحم شود. در این مورد خودم به طور ویژه وارد می‌شوم.

شجاعی در پایان با انتقاد از برگشت خوردن منابع مالی دستگاه‌ها گفت: در این وضعیت که اوضاع مالی خوب نیست. دلیلی ندارد اعتبارات یک دستگاه برگشت بخورد.

انتهای پیام/ن

R7719/P1361/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم سید عقیل مرتضوی، با اشاره به رشد بارندگی‌ها در بهار امسال، اظهار داشت: وضعیت بارندگی امسال در استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته فقط در فروردین ماه حدود ۲ برابر رشد بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب سرازیر شدن ۱۲ میلیون متر مکعب آب به سطح‌های استان خراسان شمالی شده است.

مدیرعامل منطقه خراسان شمالی گفت: با این حال ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان ذخیره شده و حدود ۷۷ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. امیدواریم با مدیریت مصرف توسط مردم و به ویژه کشاورزان بتوانیم از سال آبی پیش‌رو عبور کرده و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: در سال آبی جدید حدود ۱۸۰ میلی‌متر در استان بر اساس سنجش ایستگاه‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بارندگی داشتیم که این آمار در سال گذشته ۱۴۰ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علی‌رغم رشد ۳۰ درصدی بارندگی در کوتاه مدت٬ اما نسبت به بلند مدت همچنان ۳ درصد عقب هستیم.

کد خبر 845012 برچسب‌ها خبر مهم استان خراسان شمالی سد محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • مداح: نباید برای کیانی فشار روانی ایجاد شود
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور