Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مراسم رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» نوشته شرمین نادری و «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» به کوشش علی خانجانی سه‌شنبه ۲۷ آذرماه در دومین روز از برپایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا زمردیان رییس جشنواره قصه گویی، مهتاب کرامتی، علی خانجانی، لیلی رشیدی، احترام برومند، فرهاد حسن‌زاده، منصور ضابطیان و مصطفی رحماندوست خضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک درابتدای این مراسم قصه‌ای کوتاه منتشر نشده خود را قرائت کرد. وی همچنین درباره کتاب «قصه زندگی من» گفت: این قصه‌ها، قصه زندگی و تجربه های زیستی مردم ایران است که مکتوب شده‌اند و این حرکت جای تقدیر دارد.

شرمین نادری نویسنده کتاب «قصه زندگی من» در این مراسم با اشاره به انتخاب از بین قصه‌های 90 ثانیه جشنواره قصه‌گویی که تعدادشان بیش از 180 قصه بود، گفت: کتاب «قصه زندگی من» از بهترین اتفاقات زندگی من بود. امروز نیز یکی از بهترین روزهای زندگی من به حساب می‌آید چراکه اولین‌ اساتید زندگی‌ام را یکجا در کنار هم می بینم.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب قصه آدم‌هایی است که به من اعتماد کردند و اجازه دادند تا با روایت من به نگارش درآید.

نادری با بیان اینکه این قصه‌ها قابلیت به نگارش درآمدن داشتند و خیلی با آنها ارتباط برقرار کرده است، گفت: چیزی در سرشت قصه است که وقتی تعریف می‌شود، اتفاق خوبی می‌افتد و سبب همدلی جمعی می شود، چیزی که الان در کشور خیلی به آن نیاز داریم تا از فرهنگ، رنج‌ها و شادی‌های یکدیگر مطلع شویم.

وی در پایان سخنانش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این دلیل که اجازه داد این قصه‌ها تبدیل به روایت قصه‌ای شوند، تشکر کرد.

احترام برومند، مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده و افسون امینی سرپرست اداره آفرینش‌های فرهنگی کانون و ویراستار کتاب، علی خانجانی و شرمین نادری در پایان مراسم برای رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» روی صحنه آمدند. پس از رونمایی از این کتاب، شرمین نادری چندین جلد از کتاب را به اساتید حاضر در سالن اهدا کرد.

بر این اساس، مجموعه ۱۶ جلدی کتاب «فرهنگ‌شناسی شب یلدا» شامل قصه‌های عامیه ایرانی به کوشش علی خانجانی جمع‌آوری شده است که تا ۸ ماه آینده هر ماه دو جلد از این مجموعه منتشر خواهد شد.

همچنین مراسم جشن امضای کتاب «قصه زندگی من» با حضور مهتاب کرامتی در جریان دومین روز از برپایی جشنواره قصه‌گویی در محل مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ الی ۲۹ آذرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

156 / 156 جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مهتاب کرامتی مصطفی رحماندوست کتاب قصه زندگی من

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی قصه گویی مهتاب کرامتی مصطفی رحماندوست کتاب قصه زندگی من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»