Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه اورژانس اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ ۱۵۰ هزار ماموریت خدمت‌رسانی به امدادخواهان انجام شده است. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غفور راستین ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اورژانس پیش‌بیمارستانی، اظهار داشت: اورژانس پیش بیمارستانی یکی از واحدهای اصلی درمانی وزارت بهداشت و درمان است که معمولا از لحظه امدادخواهی شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته 206 هزار ماموریت انجام شد که 140 هزار امدادخواهی بیماران قلبی، ریوی، تنفسی و مادران باردار و نزدیک به 60 هزار ماموریت حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی از جمله سقوط و تصادف بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه 60 هزار ماموریت اورژانسی در سال گذشته انجام شده، گفت: 70 درصد حوادث ترافیکی در شهرها و 30 درصد حوادث جاده‌ای گزارش شد.

وی ادامه داد: سال گذشته به علت زلزله بزرگ کرمانشاه، 20 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده از اصفهان اعزام شدند و همچنین یک بیمارستان صحرایی 152 تخت‌خوابی توسط اورژانس اصفهان زده شد که تا الان نیز به مردم منطقه سر پل ذهاب خدمات ارائه می‌کند.

راستین تصریح کرد: سال گذشته نیروهای اورژانس اصفهان تا نزدیک نوروز 97 در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور داشتند و به مردم خدمات می‌دادند.

50 هزار ماموریت در زمستان سال گذشته توسط نیروهای اورژانس انجام شد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به طرح زمستانه سال گذشته، اظهار داشت: در فصل زمستان 96، بیش از 50 هزار ماموریت انجام شد که شامل 12 هزار ماموریت حوادث ترافیکی، 128 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و در کنار امداد رسانی زمینی، پایگاه هوایی نیز طی بیش از 20 مورد ماموریت، 40 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

نخستین ‌مرکز اورژانس هوایی گیلان در لاهیجان راه‌اندازی می‌شود

40 دستگاه آمبولانس مجهز به ناوگان اورژانس گلستان افزوده شدکرمان| بزرگترین اورژانس جنوب‌شرق کشور با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

در 8 ماهه امسال، 153 هزار ماموریت اورژانسی انجام شده است

راستین در مورد آمار 8 ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی 153 هزار ماموریت انجام که 105 هزار ماموریت غیرتصادفی و 48 هزار مورد خدمات به افراد حوادث ترافیکی بود و از این 48 هزار ماموریت حادثه‌های ترافیکی، 35 هزار حوادث شهری در اصفهان و 13 هزار مورد حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان، 15 مورد ماموریت هوایی انجام شده، گفت: به 28 مورد مصدوم، خدمات ارایه شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اورژانس اصفهان، طرح پوشش سلامت زائران اربعین بود که در مسیر کرمانشاه به ایلام، 10 تیم آموزش دیده و 12 دستگاه آمبولانس به همراه 12 تیم پرستاری به بیمارستان‌های ایلام مرز مهران و 8 تیم تخصصی و فوق تخصصی به بیمارستان‌های اهواز و آبادان اعزام شدند.

طرح امداد زمستانه اورژانس از 22 آذر  آغاز و تا 22 اسفند ادامه دارد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان و آغاز امداد زمستانه، اظهار داشت: این طرح از 22 آذرماه شروع و لغایت 22 اسفند ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: 145 اورژانس پیش بیمارستانی به صورت صد در صد آماده باش، کل استان و جاده‌های استان را با کدهای پیش بیمارستانی زیر پوشش قرار می‌دهند و نیروهای هلال احمر، پلیس راه و حمل و نقل جاده‌ای نیز در نزدیک‌ترین نقطه به پایگاه‌های اورژانس مستقر هستند.

راستین افزود: 90 درصد پایگاه‌های اورژانس از بهترین تکنولوژی‌ها برخوردارند و آمبولانس‌های مجهز و مدرن، جایگزین آمبولانس‌های قدیمی شده‌اند و گذشته تجهیز آمبولانس‌ها، آموزش‌های تخصصی در مدیریت صحنه و برخورد با مصدوم و نحوه امداد رسانی به نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی داده شده است.

وی تصریح کرد: یکی دو سالی از ایجاد سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس می‌گذرد و به محض تماس با 115، مشخصات امداد خواه در پرونده الکترونیکی ثبت می‌شود و نیروهای اورژانس بر اساس سیستم مانیتورینگ، نزدیک‌ترین کد فعال را برای امداد خواه اعزام می‌کند و به محض حضور تیم پزشکی بر اساس ارائه شرح حال، بیمارستان مورد نظر مشخص می‌شود و همچنین بیمارستان قبل از ورود بیمار، از ورود او مطلع شده و اقدامات اولیه را برای پذیرش بیمار انجام می‌شود.

راستین ادامه داد: امداددهی به حوادث شیمیایی، هسته‌ای، رادیولوژیک و بیولوژیکال نیز از جمله خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است و از ابتدای امسال، تمامی پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی، آموزش‌های لازم را به صورت علمی و عملی در رابطه با این موضوع دیده‌اند و در حال حاضر در حال آماده سازی کدها برای این مناطق هستیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه آمبولانس‌ها، متناسب با کارخانجات پتروشیمی و سایت‌های هسته‌ای تجهیز می‌شوند، گفت: این آمبولانس‌ها طبق نیاز مناطق مجهز هستند تا در اسرع وقت خدمات رسانی انجام شود و زمان طلایی از دست نرود.

وی افزود: بزرگ‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی امدادی در اصفهان وجود دارد و از دورترین نقطه تا مرکز استان که 500 کیلومتر فاصله است، به راحتی با بی‌سیم ارتباط برقرار می‌شود.

60 آمبولانس، مجهز به دستگاه تست نوار قلب هستند

راستین خاطرنشان کرد: 60 آمبولانس مجهز به دستگاه تست نوار قلب هستند و در طرح 247، به عبارتی24 ساعت هفته طرح خدمات رسانی به بیماران قلبی داده می‌شود و در آمبولانس از بیمار نوار قلب گرفته شده و به بیمارستان‌های چمران و صدوقی فرستاده می‌شود و قبل از ورود بیمار به بیمارستان، طبق صلاحدید پزشک، آنژیو گرافی یا هر نوع خدمات دیگر برای بیمار پیش‌بینی می‌شود و عارضه سکته قلبی برای بیمار نمی‌ماند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به طرح دیگری به نام 724 ، اظهار داشت: این طرح برای بیمارانی که سکته کرده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد و در 80 درصد بیمارانی که به موقع با اورژانس تماس گرفته‌اند،  لختی بدن، لکنت و هر عارضه دیگر ناشی از سکته مغزی وجود نخواهد داشت.

 80 درصد مردم از خدمات اورژانس راضی هستند

وی ادامه داد: بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته از مردم، مبنی بر رضایت عملکرد اورژانس، 80 درصد از مردم اصفهان از خدمات اورژانس راضی بودند و 20 درصد دیگر از تاخیر ورود آمبولانس اعلام نارضایتی کردند.

راستین تصریح کرد: از جمله علل تاخیر، می‌توان به عدم توزیع پایگاه عادلانه بر حسب بافت شهری و مردم، توسعه شهر اصفهان بدون در نظر گرفتن راه مناسب برای عبور نیروهای پلیس، آتش‌نشان و اورژانس و تجمع و ازدحام مردم برای دیدن صحنه‌های تصادف و ... اشاره کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه 233 مورد ماموریت احیای موفق در 8 ماهه امسال وجود داشته، گفت: مجموعه نیروهای اورژانس تمام تلاش خود را برای احیای افراد سکته کرده انجام دادند تا به زندگی برگردد و همچنین به 17 مورد مادر باردار کمک شد که تعدادی در آمبولانس، کودک خود را به دنیا آوردند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص زمان حضور بر بالین بیمار باید کمتر از 8 دقیقه باشد که متاسفانه در شهر اصفهان گاهی مواقع بیشتر می‌شود و شاخص حضور بر حوادث ترافیکی جاده‌ها، 15 دقیقه است، که اورژانس  اصفهان در 14 دقیقه حاضر می‌شود.

نخستین دوره آموزشی همیار اورژانس، برای اصحاب رسانه اصفهان برگزار می‌شود

راستین افزود: برای نخستین بار دوره همیار اورژانس با اصحاب رسانه برگزار می‌شود و خبرنگاران می‌توانند دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه را فرا گیرند تا در مواقع اضطرار به مردم تا قبل از رسیدن اورژانس کمک کنند.

به گزارش تسنیم؛ در پایان جلسه، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان از مجموعه طنز با عنوان "جناب آقای مستدام" رونمایی کرد.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قلعه سفیدی صبح چهارشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی، اظهار کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرور آفرین بازی دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس های در نظر گرفته شده ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهند شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

کد خبر 6080556

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار
  • ۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار
  • واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود