Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:00:51 GMT

فروش گوشت قرمز بالاتر از نرخ مصوب تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۰۰۲

فروش گوشت قرمز بالاتر از نرخ مصوب تخلف است

یاسوج- ایرنا-معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروش گوشت قرمز بالاتر از نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار در استان تخلف است و این قانون تا زمان صدور مصوبه جدید همچنان قابلیت اجرایی دارد.

روح الله باقری فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای فروش هر کیلوگرم بزغاله و برهبه قیمت 540 هزار ریال و بز و میش 440 هزار ریال در کمیسیون تنظیم بازار نرخ در نظر گرفته شده و هر واحد صنفی که از این قیمت عدول کند جریمه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: کمیسیون تنظیم بازار سه ماه پیش قیمت هر کیلوگرم دام زنده را 230 هزار ریال تصویب کرد اما در حال حاضر دامداران حاضر نیستند با این قیمت دام خود را بفروشند.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: نشست هایی با قصابان در فرمانداری شهرستان بویراحمد و با حضور بازرسان صنعت ،معدن و تجارت و استانداری برگزار شد که بر اساس آن قصابان موظف شدند که با نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار گوشت بفروشند.
باقری فرد بیان کرد: در 14 روز گذشته طرح نظارت و بازرسی تشدید شد و با انجام 100 مورد بازرسی 28 واحد صنفی قصابی با کمک اتاق اصناف مرکز استان و دیگر شهرستان ها جریمه شدند.
وی ابراز داشت: در بازرسی های 2 هفته اخیر قصابانی که بالاتر از نرخ مصوب کمیسون تنظیم بازار از مردم پول گرفته بودند 300 میلیون ریال جریمه شدند.
باقری فرد عنوان کرد: پرونده های تشکیل شده قصابان متخلف به ارزش ریالی 300 میلیون ریال برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی فرستاده شد.
باقری فرد تصریح کرد: در روزهای اخیر اغلب قصابان به دلیل نداشتن گوشت مغازه های خود را بستند چون قصابان حاضر به فروش گوشت با نرخ هر کیلوگرم 230 هزار ریال نیستند.
وی گفت: تامین دام زنده از عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خارج است و این وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر است که برای تامین دام اقدام کنند.
باقری فرد با بیان اینکه به دلیل بالا رفتن هزینه نهاده های مصرفی دام نمی توان منکر بالارفتن قیمت دام زنده شد، افزود: برای حل این مشکل جهاد کشاورزی به عنوان یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار باید قیمت پیشنهادی دوباره خود را برای تصویب شدن در این کمیسیون مطرح کند.
وی اظهار داشت: اگر قیمت جدید برای گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار تعیین شود سازمان صنعت براساس نرخ جدید بر بازار نظارت می کند.
باقری فرد بیان کرد: قیمت گذاری ها تابع شرایط و زمان است و مراکز دامپروری سازمان جهاد کشاورزی کمتر از 290 هزار ریال دام زنده را نمی فروشد.
وی عنوان کرد: نماینده قصابان حاضر است هم اکنون تمام دام های زنده موجود را یک جا بصورت نقد با همان قیمت قبلی و حداکثر تا 250 هزار ریال برای هر کیلوگرم خریداری کند.
9928/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گوشت قرمز صنعت معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744646

دیگر خبرها

  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳