Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: نقشه راه برای آموزش های حرفه ای مدیریت زنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحناز مینایی پور روز سه شنبه در نشست علمی - تخصصی نقش سازنده بانوان فرهنگی در امر تعلیم و تربیت در رشت اظهار داشت: این نقشه راه یا طرح به وزیر آموزش و پرورش ارایه شده که منتظر تصویب و در اختیار قرار دادن بودجه برای اجرای این برنامه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیداواریم با اجرای این نقشه راه، پرورش مدیران زن آینده را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهیم و به صورت کاملا عملی این مهم را محقق کنیم.
مینایی پور بیان داشت: توانمندسازی زنان شاغل این وزارتخانه، ارتقاء نقش و جایگاه زنان و دختران در آموزش و پرورش و توسعه تعاملات موثر در حوزه زنان از راهبردهای دفتر اموز زنان وزارت آموزش و پرورش است.
وی در ادامه سخنانش با بیان این که زنان با وجود پیشرفت های محسوس در زمینه تحصیلات و مشارکت های اجتماعی ، هنوز نتوانسته اند سهم شایسته ای از پست های مدیریتی قوه مجریه را به خود اختصاص دهند ، مسائل اجتماعی ، فرهنگی، سازمانی، خانوادگی و فردی را از موانع موجود بر سر راه کسب سمت های مدیریت ارشد و میانی توسط بانوان دانست.
مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: فرهنگ مرد سالاری، کمبود مدل و الگوی زنان مدیر موفق، شایسته سالاری، جامعه پذیری متفاوت از جمله موانع اجتماعی فرهنگی، گرایش به مرد سالاری در انتصاب مدیران، نابرابری در امکانات آموزشی، قوانین مکتوب سازمانی و استخدامی و دور ماندن از جلسه های تصمیم گیری از جمله موانع سازمانی در ارتقاء زنان به سمت های مدیریت ارشد و میانی است.
وی ادامه داد: نگهداری از فرزندان و سالخوردگان، آموزش کودکان و امور خانه داری و نگرش منفی مرد نسبت به کار همسر از موانع خانوادگی و فقدان خودباوری، انگیزه نیل به موفقیت، ریسک پذیری، نگرش نسبت به کار و مهارت های ارتباطی و محدودیت های فیزیولوژیکی و جسمی نیز ار موانع فردی در ارتقاء زنان به سمت های مدیریت ارشد و میانی است.
مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که از 920 هزار شاغل در این وزارتخانه ، 54 درصد زن هستند، اظهار داشت: بایستی از توانمندیها و ظرفیت های بانوان شاغل در وزارت آموزش و پرورش بیش از پیش در پست های مدیریتی بهره گرفته شود.
نشست علمی تخصصی نقش سازمانده بانوان فرهنگی در امر تعلیم و تربیت امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از فرهنگیان استان گیلان در پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزار شد.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري گيلان بومگردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه