Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:16:39 GMT

ضد یخ با نشان جعلی استاندارد در قزوین شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۱۹۷

ضد یخ با نشان جعلی استاندارد در قزوین شناسایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: یک نوع ضد یخ با نشان جعلی استاندارد در قزوین شناسایی و از سطح بازار جمع آوری شد.

سیروس صارمی روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در هفته پایانی آذر ماه سال جاری و در ادامه بازرسی از واحدهای صنفی استان در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد ، تعداد قابل توجهی سوپر ضد یخ یک لیتری با نام تجاری سپاهان نوین با نشان استاندارد جعلی شناسایی و از سطح بازار جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جعل علامت استاندارد ناشی از عدم اهتمام تولید کنندگان به کیفیت و فرار از رعایت اصول استاندارد در تولید است،افزود: رعایت حقوق مصرف کنندگان از اولویت های سازمان ملی استاندارد است و طبق تبصره ماده 756 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 هر کس عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.
صارمی ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 1517یا با سامانه پیامکی 1000001517 به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد بر خورد حقوقی انجام گیرد.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندارد جعل علامت ضديخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری در اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد اداره حقوقی اداره کل اظهار داشت: در سال1402نود و پنج واحد که فرآورده هایی پایین تر از کیفیت های مصرح در استانداردهای ملی مربوطه به بازار عرضه کرده بودند براساس ماده 41 و 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون قضایی ماده 42 مربوطه معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در توضیح کمیسیون ماده 42 گفت: به موجب این ماده قانونی، کمیسیون ماده 42 متشکل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یزد، مدیرکل اداره استاندارد استان، نماینده اداره صمت و دیگرسازمان های مردم نهاد هست که تکلیف به پرداخت جریمه، ارجاع به مراجع قضایی، سپردن تعهد، اخطار و پلمپ از جمله محکومیت ها بوده است.

مطهری ادامه داد: 105 واحد دیگر نیز به دلیل تولید، توزیع، تمرکزو فروش کالا و محصول مشمول استاندارد اجباری که بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از محصولاتی نظیر شن، ماسه، بتن، تیرچه بلوک، کاشی و سرامیک، لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی مشمول به عنوان صنایع غالب در این حوزه یاد کرد که در مراجع قضایی و کمیسیونهای مربوطه رسیدگی شده اند.

مطهری گفت: با نظارت مستمر  بر واحدها و توزیع و تولید در سطح استان، موفق به کاهش چشمگیر تولیدات تقلبی، پیشگیری از تخلفات کیفی، اطمینان بخشی به مردم و مصرف کنندگان می شویم و بیش از پیش بتوانیم به ارتقا سطح کیفی محصولات استان دست یابیم و برند استان یزد را در کشور و جهان ارتقا بخشیم.

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان