Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی ساوه تشدید می‌شود از تعطیلی و برخورد بدون اغماض با مراکز متخلف خبر داد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، تغذیه سالم علاوه‌ بر این که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر سلامت و رشد جسمی و ظاهر انسان بوده، بر نحوه احساس و برداشت ما از محیط، خلق و خو و رفتار ما نیز موثر است، اهمیت وجود برخی مواد مغذی برای بدن به ویژه ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها، آن اندازه ضروری است که در تغذیه و سلامت سلول‌های مغز دخالت دارند و بر این اساس می‌توان با استفاده از تغذیه مناسب، از بروز برخی نارسایی‌های عصبی و روانی انسان، پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس داشتن تغذیه سالم نه‌ تنها سبب تندرستی و طول عمر می‌شود، بلکه ناتوانی و بیماری را هم کاهش و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، بر همین اساس اهمیت تغذیه و سلامت مواد غذایی بر کسی پوشیده نیست، رعایت بهداشت عمومی به ویژه در مکان‌هایی که مواد غذایی توزیع می‌شود امری مهم و ضروری بوده زیرا مستقیما با جان و سلامت مردم ارتباط دارد.

برهمین اساس و باتوجه به ضرورت رسیدگی و نظارت بر بهداشت واحدها و صنف‌هایی که مستقیم در تغذیه و غذای انسان دحالت دارند معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با  اشاره به تشدید بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی در بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی براساس قانون اصلاح ماده 13 مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به آن انجام می‌شود و دانشکده علوم پزشکی در مقابل خطراتی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، مسئول است.

رضا نظری افزود: با پیگیری‌های متعدد کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی و دستور قضایی دادستانی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی، با متصدیانی که در ساعات شب  در سطح شهر به تهیه و توزیع مواد غذایی بحرانی از جمله ساندویچ، فلافل، جگر و غیره در شرایط غیربهداشتی اقدام کنند، برخورد و ضمن جمع‌آوری اقلام غیر بهداشتی، ابزار و تجهیزات کار این افراد نیز ضبط  می‌شود. 

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته تعدادی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی فست فود و فروشگاه توزیع مواد غذایی غیربهداشتی در سطح شهر ساوه پلمپ شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد:، بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مرتبا نمونه‌گیری میکروبی به عمل می‌آورند و در صورت نبود  استانداردهای لازم، مرکز متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل می‌شود.

نظری ادامه داد: در این بازرسی‌ها، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها، فست فودها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی، برخورد قانونی انجام می‌شود.

اکیپ‌های نظارت بر عرضه‌کنندگان مواد غذایی در دلفان فعال شوداغاز طرح نظارت بر عرضه آجیل و شیرینی شب یلداتیم‌های بازرسی نظارت بر عرضه کننده موادغذایی دراستان بوشهر افزایش می‌یابد

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی یک مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی به سبب انجام تخلف‌های بهداشتی بوده و پس از چندین بار بازدید و ارائه اخطار، با دستور مقام قضایی انجام می‌شود، بنابراین این مراکز اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و درراستای رفع  مشکلات بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: از شهروندان تقاضا داریم که در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در طول شبانه‌روز با سامانه 190 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود