Web Analytics Made Easy - Statcounter



سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اراده لازم بین ایران و پاکستان برای ایجاد مرزهای امن بین دو کشور وجود دارد، گفت: مذاکرات با طرف پاکستانی برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد و وعده هایی در این زمینه داده شده است.

«بهرام قاسمی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: معاندین به ایجاد ثبات در منطقه علاقه ای ندارند و از دیگران فرمان می گیرند تا برای ناامن کردن منطقه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای آزادی بقیه مرزبانانی که در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم هستند، گفت: بعد از ورود تروریست ها به خاک ایران و ربایش مرزبانان، وزارت امور خارجه و سایر نهادها کار خود را آغاز کردند و در تماس های مکرر با طرف‌ پاکستانی موضوع دنبال شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه بلافاصله وزیر خارجه در راس هیاتی نظامی به پاکستان رفت و با اغلب مقامات عالی رتبه این کشور صحبت کرد و نتیجه این پیگیری ها آزادی پنج نفر از مرزبانان بود.

قاسمی ادامه داد: درباره آمار دقیق نفرات باقی مانده در دست گروهک تروریستی نمی توانم اظهار نظر کنم اما تعدادی هنوز در اختیار ربایندگان هستند و مذاکرات با طرف پاکستانی همچنان ادامه دارد و وعده هایی در این زمینه داده شده است.

سخنگو وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اقدام مشترک نظامی ایران و پاکستان علیه گروهک های تروریستی وجود دارد؟ گفت: در این زمینه تفاهمی بین ایران و پاکستان به منظور تقویت امنیت و ایجاد ثبات در مرزها وجود دارد؛ ما و پاکستان اعتقاد داریم که مرز بین دو کشور مرز صلح و دوستی است و باید کماکان مرز صلح باقی بماند.

وی با بیان اینکه اراده لازم در دو طرف به منظور ایجاد مرزهایی امن تر وجود دارد، بیان کرد: مکانیزم هایی بین دستگاه های نظامی و امنیتی دو کشور تعریف شده است و امیدواریم برای تقویت امنیت مرزها گام های موثری برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با اراده ای که در دو طرف وجود دارد قطعا شاهد مرزهایی امن تر در این منطقه خواهیم بود و معاندین برای ایجاد ناامنی در منطقه راه به جایی نمی برند.

به گزارش ایرنا، 24 مهرماه سال جاری تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند.

پنج نفر از این مرزبانان 24 آبان ماه با پیگیری های دولت پاکستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما بقیه مرزبانان در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

پیش از این شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه نیروی نفوذی عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است، گفته بود: نیروهای نفوذی گروهک تروریستی جیش العدل شناسایی شده اند، با این حال تاکنون دستگیری خاصی در این رابطه انجام نشده است.

این در حالی است که در گذشته نیز بارها تروریست ها پس از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به مکان های امن در خاک پاکستان متواری می شدند.

١٨ بهمن 1392 پنج سرباز دیده بان کشورمان در مرز جکیگور سیستان و بلوچستان مفقود شدند که مسئولیت آن را نیز گروهک تروریستی جیش الظلم بر عهده گرفت؛ پرونده ای که در نهایت با آزادی چهار سرباز و شهادت یک نفر دیگر بسته شد.

اردیبهشت ماه امسال هم این گروهک در جریان درگیری با مرزبانان کشورمان در میرجاوه، 9 نفر را به شهادت رسانده، دو نفر را مجروح و یک تن دیگر را به گروگان گرفتند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است