Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - کلینیک ویژه درمان بیماران دیابتی( قند) شهرستان میبد روز سه‌شنبه باهدف ارائه خدمات بهتر و هدایت‌شده‌تر به مردم در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شروع به کارکرد.

به گزارش ایرنا ، مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان یزد در حاشیه افتتاح این کلینیک به خبرنگاران گفت: با توجه به تلاش‌های مسئولان ،کلینیک سطح 2 باهدف ارجاع بیماران به‌صورت تمام الکترونیک امروز در میبد شروع به کارکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمدرضا آقایی افزود: بیماران ابتدا در مراکز بهداشتی و درمانی غربالگری می‌شوند و به آن‌ها خدمات اولیه داده می‌شود و با پرونده الکترونیکی که برای شان تشکیل می‌شود در صورت نیاز به کلینیک تخصصی ارجاع و نوبت پزشک به آن‌ها داده می‌شود.
وی تصریح کرد : در کلینیک سطح 2 نیز با حضور کارشناس تغذیه و مسئول آموزش ، آموزش‌های لازم به فرد داده می‌شود و عوارض بیماری نظیر چشمی ، قلبی و کلیوی نیز کنترل و کاهش هزینه های درمان را نیز به دنبال خواهد شد.
مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان ارائه آموزش در مراکز بهداشتی درمانی و مراکز سلامت جامعه که وظیفه اصلی آن‌ها پیشگیری و مراقبت است را نیز یادآور شد و نیز به آموزش‌های چهره به چهره و برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح 2 نیز اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: تغذیه یکی از پایه‌های بسیار مهم پیشگیری از بیماری‌ها به‌ویژه در مورد بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت است که با مصرف بیشتر میوه و سبزی ، کاهش مصرف غذاهای چرب ، شیرین و شور، منظم کردن وعده‌های غذایی و به‌طورکلی مصرف غذاهای سالم باید موردتوجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد نیز گفت: دیابت، بیماری غیر واگیر است که مهم‌ترین عامل زمینه ایجاد آن سبک زندگی غیرمتعارف افراد است و به‌نوعی افراد می توانند با تغییر سبک زندگی و با داشتن تغذیه‌ای مناسب ، تحرک بدنی یا نیم ساعت ورزش و دوری از مواد مخدر و عادات ناپسند غذایی از آن پیشگیری کنند.
دکتر مهدی حفیظی پیشگیری از بیماری را اولیه ، ثانویه و پیشگیری نوع سوم عنوان کرد و افزود : پیشگیری اولیه ، قبل از وقوع بیماری که با داشتن سبک زندگی مناسب می‌توان از بیماری پیشگیری کرد ، پیشگیری ثانویه نیز در مرحله اول ورود به بیماری نظیر دیابت با تعریف قند بالای 126 صورت می‌گیرد تا از وقوع عوارض بیماری مانند عوارض چشمی ، کلیوی و قلبی پیشگیری شود.
وی پیشگیری نوع سوم را برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر بیماری و کاهش آن‌ها ذکر کرد که همراه با پیشگیری ثانویه در کلینیک دیابت انجام می‌شود.
حفیظی افزود : پیشگیری اولیه یا همان غربالگری در مراکز بهداشتی درمانی توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود که با لینک مراکز درمانی به کلینیک دیابت به‌صورت الکترونیک و هوشمند بیمار از مراکز درمانی در صورت نیاز به کلینیک دیابت معرفی می‌شود و با تعیین برنامه توسط متخصصین داخلی ، قلب ، غدد چشم و کلیه تحت مراقبت و معاینه قرار می‌گیرد .
آمار جمیعت بیماران دیابتی یزد حدود 17 تا 22 جمعیت است، این استان یک میلیون و 138 هزار جمعیت دارد.
تعداد افراد مبتلا به دیابت در استان یکصد هزار نفر تخمین زده می شود.
شهرستان‌های میبد و اردکان با توجه به آمار بیشترین بیماران دیابتی رادارند.
میبد از نظر داشتن تجهیزات پزشکی موردنیاز برای درمان دیابت نظیر آنژیوگرافی ، لیزر چشم ، اکو قلب و... به‌عنوان یک مرکز فوق تخصص دیابت شناخته‌شده است.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت سلامت كلينيك ديابت شهرستان ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از عوارض دیابت چه می‌دانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

از جمله عوارضی که بیماری دیابت دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اختلال در چشم‌

کم شدن مایعات در بدن از نتایج بیماری دیابت است و در نتیجه کم شدن آب در عدسی چشم و خشک شدن آن موجب تاری دید و کاهش بینایی می‌شود.

نفروپاتی

نوروپاتی محیطی و خودمختار (از دست دادن عصب در پا و سایر مناطق بدن مانند روده)

علاوه بر آن، افزایش قند خون به طور فزاینده می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید بیماری‌های قلبی و شریانی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • با خون اهدایی شما من زنده ام
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • پیشگیری از دیابت با این میوه