Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل زندان های استان تهران از راه اندازی درمانگاه شبانه روزی در زندان قزلحصار خبر داد و گفت: این درمانگاه مجهز با هدف کاهش اعزام مددجویان بیمار به مراکز درمانی سطح شهر فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل زندان های استان تهران، مصطفی محبی در مراسم آغاز به کار این درمانگاه افزود: پس از ماه ها تلاش دست اندرکاران مربوطه با هدف کاهش اعزام مددجویان به مراکز درمانی سطح شهر و بهبود ارائه خدمات درمانی به مددجویان، درمانگاه شبانه روزی ندامتگاه، در بخش های پزشکی و پیراپزشکی آماده ارائه فعالیت های مربوطه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی با بیان اینکه پیشتر تعداد کثیری از مددجویان به مراکز درمانی سطح شهر اعزام می شدند، اظهار داشت: این درمانگاه به تجهیزات و نیروی انسانی مجرب و متخصص مجهز است و اکثریت مددجویان بیمار در بخش های مختلف چشم پزشکی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، بیمارهای قلب و عروق، ایزولاسیون و تامین دارو را زیرپوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: آسیب هایی جبران ناپذیری در اعزام مددجویان بیمار به مراکز درمانی سطح شهر و گاه برون استانی از جمله عدم رسیدگی به موقع به لحاظ زمانی به بیماران ماژور می شود که با احداث درمانگاه های شبانه روزی در سطح زندان ها برطرف خواهد شد.
محبی با پرداختن به این موضوع از دیدگاه حقوق شهروندی گفت: حضور مددجویان با شرایط خاص ضربه های روحی به شخص مددجو و خانواده آنان در مراکز درمانی وارد می کند که در صورت درمان مناسب در داخل ندامتگاه این مشکل نیز به وجود نخواهد آمد.
وی گریزی بر ماده 104 سازمان زندان های کشور زد و خاطر نشان کرد: در این ماده به مددجویان در سطح زندان های کشور این اجازه داده می شود که با وجود رضایت شخصی می توانند هزینه درمان بیماری های غیر اورژانسی را به صورت ویژه و خاص شخصاً پرداخت کنند که این امر نیز محقق خواهد شد.
مدیرکل زندان های استان در پایان فعالیت رسانی حداکثری در حوزه بهداشت و درمان به مددجویان در سطح زندان های استان را در قالب تعاملات سازنده میان دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان زندان ها عنوان و ابراز امیدواری کرد با روحیه بسیجی و انسان دوستانه این تعاملات انجام شود.
اجتمام**٧٣٢٩*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درمانگاه قزلحصار زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد