Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:01:38 GMT

جمعه بازاری که شاید مرغ‌هایش آنفلوآنزا بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۴۵۵

جمعه بازاری که شاید مرغ‌هایش آنفلوآنزا بگیرند

در جلسه ستاد مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جویبار وجود 27 واحد غیرمجاز عرضه مرغ در جمعه بازار این شهرستان زنگ خطری برای شیوع بیماری های مرغ و طیور دانسته شد و بر منع عرضه زنده طیور در فصل زمستان تاکید گردید.

به گزارش ایسنا، علیرضا آقاجانی رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار در جلسه ستاد مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اعلام کرد: ۲۷ واحد غیر مجاز در اطراف جمعه بازار جویبار مبادرت به عرضه مرغ زنده و کشتار و پرکنی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که شهرداری متولی این اماکن است، افزود: هرچند در حال حاضر شدت بیماری کم است اما زمانی که بحران اتفاق افتاد، انتظار نداشته باشند دامپزشکی از فروش طیور جلوگیری کند.

رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار با اشاره به این‌که در جمعه بازار جویبار  ۵۰ هزار پرنده به فروش می‌رسد، گفت؛ ساماندهی و مدیریت عرضه طیور بر عهده شهرداری است.

وی با اشاره به بحرانی بودن فصل زمستان و شیوع آنفلوآنزای مرغی، به بهسازی، سرپوشیده کردن، آسفالت یا بتن کردن بستر جایگاه عرضه طیور تاکید کرد.

آقاجانی هم‌چنین به اطلاع رسانی تلفات غیرمعمول در جمعیت طیور روستایی توسط خانه‌های بهداشت روستا، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، دهیار و شورا به دامپزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: به ازای هر جوجه یا پرنده‌ای که معدوم می‌شود، غرامت داده می‌شود.

*لزوم ساماندهی فروش مرغ و طیور در جمعه بازار جویبار

خسرو طالبی معاون فرماندار شهرستان جویبار نیز در این جلسه به برقراری ارتباط بین قشر بهره‌ور و نظرات کارشناسی تاکید کرد و گفت: حتما بایستی برنامه سازی آموزشی در روستاها صورت گیرد و امکاناتی فراهم گردد که طیور به صورت بسته‌بندی به خصوص در جمعه بازار فروخته و زنده فروشی ممنوع شود.

وی افزود: با ساماندهی فروش مرغ و طیور در جمعه بازار، ۸۰ درصد ترافیک حل می‌شود.

*جلوگیری از عرضه طیور زنده در فصل زمستان

عبداله رحیمی معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: ما اگر نتوانیم عرضه طیور در جمعه بازار را کنترل کنیم، متاسفانه این صنعت به دلیل وجود ویروس آنفلوآنزا با تلفات و خسارات زیادی روبه رو خواهد شد.

وی با بیان این‌که متمرکز کردن یا پراکندگی فروش پرندگان هیچ تاثیری در شیوع بیماری ندارد، یادآور شد: بومی نبودن اکثر فروشندگان و مصرف کنندگان در جمعه بازار می‌تواند یکی از دلایل عرضه طیور غیربهداشتی باشد.

معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان جویبار با بیان این‌که فصل زمستان و سرما شرایط شیوع این ویروس را افزایش می‌دهد، افزود: با وجود ۱۸۰ واحد مرغداری و افزایش قیمت دان و جوجه برای مرغداری‌ها، متاسفانه اگر مرغداری‌ها درگیر این ویروس و بیماری شوند، جبران ناپذیر است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سطح کشور پس از نفت بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت طیور اتفاق افتاده و این صنعت به طور مستقیم 1500 شغل و حدود ۵ هزار نفر خانوار را تحت پوشش گرفته است.

وی ادامه داد: حداقل در فصل زمستان که احتمال شیوع بیماری زیاد است جلوی عرضه طیور زنده گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند