Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:57:17 GMT

تمایل اتریش برای ارتباط با ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۶۱۷

تمایل اتریش برای ارتباط با ایران

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش تمایل دارد تا بر خلاف تحریم‌های جامعه بین‌المللی به خصوص آمریکا در مقابلِ ایران، هنوز ارتباط خود را با ایران ادامه دهد، ما می‌خواهیم ارتباطات فرهنگی ۷۰۰ ساله‌مان را همچنان ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا،‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همراهی موزه ملی ایران،  یونسکو و ایکوم با برگزاری کارگاهی با هدف برداشتن «گام‌های نخست برای تشکیل کمیته ملی سپرآبی» با حضور دبیر کل کمیته ملی «سپرآبی» اتریش و نماینده عالی انجمن کمیته های ملی «سپرآبی» ۲۷ آذر، نخستین قدم‌ها را برداشتند و کارگاه توجیهی برای تعریف و تدوین این ظرفیت برای حفاظت از میراث فرهنگی در موزه ملی ایران برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین افتتاح این کارگاه یک روزه، استفان شولز، سفیر اتریش در تهران، ایران را فراتر از یک کشور دانست و با بیان این‌که این کشور، یک تمدن تاریخی بزرگ است که آثارش فراتر از مرزها در طول تاریخ رفته، ادامه داد: در این برهه از زمان، ایران به یکی از کشورهای تبدیل شده که انبوهی از کمیته‌های ملی را تشکیل می‌دهد و این یک افتخار برای جامعه‌ی بین‌الملل و ایران است.

او با تاکید بر این‌که دوست دارد همکاری‌های متقابلی با کشورمان در حوزه‌ی فرهنگ داشته باشد، گفت: می‌خواهیم تجربیاتتان را یاد بگیریم و تجربیاتِ کارشناسان سپر آبی در کشورمان را به کارشناسان شما بیاموزیم.

وی این کارگاه را فرصتی برای ایران دانست تا قدرت خود را در فناوری‌های نرم نشان دهد و افزود: این کمیته می‌تواند، ایران و میراث فرهنگی این کشور کهن را از بسیاری از بلایای طبیعی و جنگ و مسائلی که هر لحظه ایران را در خطر می‌اندازد مانند تهدیدهای سیاسی که ایران در چند دهه گذشته با آنها مواجه شده، محافظت کند.

سفیر اتریش در ایران با بیان خوشحالی‌اش  از این‌که در کنار تمام ذینفعان میراث فرهنگی  در مورد سپر آبی صحبت می‌کند، اظهار کرد: در مقابله با تحریم‌های جامعه بین المللی به خصوص آمریکا در مقابل ایران، کشور اتریش تمایل دارد هنوز ارتباط خود را با ایران ادامه دهد، این یکی از فرصت‌هایی است که ما برای قدرت نرم تعریف می‌کنیم که امروز در جامعه جهانی به خوبی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جمله‌ای از یک کارشناسِ بین‌المللی یعنی "قدرت در کنار دیگران مؤثرتر است از زمانی که قدرت در برابر دیگران قرار داشته باشد" افزود: اتریش نزدیک به ۷۰۰ سال است که با ایران همکاری‌هایی دارد و روابط دیپلماتیک خود را حفظ کرده است، این نشان دهنده تاریخ روابط اتریش و ایران است، بنابراین رابطه ما با ایران نشانگر توان همکاری‌های بین دو کشور است که نشان دهنده و پیش‌بینی کننده اتفاقات و روابطی است که در آینده می تواند رخ دهد.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در حدود چهار ماه گذشته با محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، برای برگزار کردن چنین کارگاهی، اضافه کرد: این جلسه برای تشکیل کمیته ملی سپر آبی در ایران برگزار شد تا اقدامات اولیه برای کمیته را بررسی کنید این می تواند یکی از عوامل نشان دهنده‌ی همکاری‌های قوی بین ایران اتریش باشد، تا این لحظه نیز به عنوان آخرین نشانه‌هایی بوده که ایران از قدرت نرم برخوردار است.

امیدواریم حفاظت از میراث فرهنگی به یک باورعمومی بین جوامع تبدیل شود

محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها، نیز در سخنانی در آئین افتتاح این کارگاه بیان کرد: کشورهای صاحب تمدن مانند ایران قطعاً نگران‌ترین کشورها برای روش‌های حفاظت از آثار تاریخی خود هستند، بنابراین طبیعی است که ما از این‌گونه پیشنهادات یونسکو بیشترین استقبال را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای تقویت بیشتر این نوع تفکر مانند ایجاد «کمیته سپر آبی» به کار می‌برد، گفت: امیدواریم تلاش‌های سپرآبی روزی به جایی برسد که بتوانیم زمینه تخریب آثار تاریخی را در افکار اجتماعی از بین ببریم و حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان یک باور عمومی از بین همه جوامع به یک باور جدی تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر اتریش در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش سنتی و محافظت از میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شورای بین المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی موسوم به ایکوموس، از کشور‌های متمدن دنیا درخواست کرده، برای محافظت از میراث فرهنگی در مواجهه با تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی، در بازخوانی و بازیابی این دانش‌های سنتی، تلاش کنند.
الهام گوران گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران
  • آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • وزیر میراث فرهنگی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست
  • دانش سنتی و محافظت از میراث فرهنگی