Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا:گروه موسوم به "واکنش بیوتروریسم" آمریکا موسوم به "بیوواچ" BioWatch)) ۶۰۰ سنسور در بیش از ۳۰ شهر آمریکا دارد که به طور روزانه بررسی می‌شوند تا در صورتی که نشانه‌ای از سموم بیولوژیک هوایی را ثبت کرده‌اند، به اطلاع مسئولان برسد.

به نوشته وبسایت اخبار تکنولوژی و امنیت سایبری فدرال آمریکا (Next Go)، اگر نشانه‌ای از وجود یک ماده سمی به ثبت برسد و این هشدار درست باشد، "واکنش قابل اجرای بیوواچ" آغاز خواهد شد که مستلزم هماهنگی میان نیرو‌های خدمات درمانی، مسئولان اجرای قانون و مقامات دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توضیحات وزارت امنیت داخلی آمریکا، آنان سپس از طریق وبسایتی به نام "بیوواچ پورتال" که دستری به آن محدود است و از اطلاعات "بسیار حساس" پشتیبانی می‌کند، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

طبق گزارش Next Gov، این وبسایت که هماهنگی‌های نیرو‌ها از طریق آن انجام می‌شود، ممکن است شامل اطلاعات مفیدی برای دشمنان آمریکا، به ویژه در زمینه حمله با تسلیحات بیولوژیک باشد. همچنین خطر موقعیت‌یابی و غیرفعال یا دستکاری کردن این سنسور‌ها از سوی مهاجمان نیز وجود دارد. آسیب احتمالی دیگر این است که هکر‌ها نیرو‌های خدمات درمانی، پلیش با مقاماتی را که از این وبسایت برای واکنش هماهنگ خود استفاده می‌کنند، هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقاماتی از جمله کارکنان وزارت دفاع، اف‌بی‌آی و دیگر نیرو‌های اجرای قانون از این سایت استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلام دفتر بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا و همچنین طبق اظهارات یک افشاگر، هر چیزی که در این وبسایت وجود دارد، با خطر فاش شدن روبه‌رو است.

در سال ۲۰۱۶، هری جکسن، مدیر امنیتی سیستم‌های اطلاعاتی بیوواچ به روسای خود گفت، از آنجاکه این سایت با دامنه ".org" و خارج از دیوار محافظتی وزارت امنیت داخلی پشتیبانی می‌شود، امن نیست.

این وبسایت همچنین پنج زیردامنه دارد که هر یک از آنان نیز آسیب‌پذیری‌های خاص خود را دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اطلاعات سری هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • خبر تلخ برای فیلم بازها؛ وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)