Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:24:08 GMT

«قصه زندگی من» و «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۷۶۳

«قصه زندگی من» و «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» نوشته شرمین نادری و «فرهنگ‌ قصه‌شناسی یلدا» به کوشش علی خانجانی سه‌شنبه ۲۷ آذر در دومین روز از برپایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا زمردیان رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مهتاب کرامتی، علی خانجانی، لیلی رشیدی، احترام برومند، فرهاد حسن‌زاده، منصور ضابطیان و مصطفی رحماندوست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک در ابتدای این مراسم قصه‌ی کوتاه منتشر نشده خود را قرائت کرد. وی همچنین درباره کتاب «قصه زندگی من» گفت: این قصه‌ها، قصه زندگی و تجربه‌های زیستی مردم ایران است که مکتوب شده‌اند و این حرکت جای قدردانی دارد.

شرمین نادری نویسنده کتاب «قصه زندگی من» در این مراسم با اشاره به انتخاب از بین قصه‌های ۹۰ ثانیه جشنواره قصه‌گویی که تعدادشان بیش از ۱۸۰ قصه بود، گفت: کتاب «قصه زندگی من» از بهترین اتفاق‌های زندگی من بود. امروز نیز یکی از بهترین روزهای زندگی من به حساب می‌آید چراکه اولین‌ اساتید زندگی‌ام را یک‌جا در کنار هم می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب، قصه آدم‌هایی است که به من اعتماد کردند و اجازه دادند تا با روایت من به نگارش درآید.

نادری با بیان این‌که این قصه‌ها قابلیت به نگارش درآمدن داشتند و خیلی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است، گفت: چیزی در سرشت قصه است که وقتی تعریف می‌شود، اتفاق خوبی می‌افتد و سبب همدلی جمعی می‌شود، چیزی که الان در کشور خیلی به آن نیاز داریم تا از فرهنگ، رنج‌ها و شادی‌های یکدیگر مطلع شویم.

وی در پایان سخنانش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این دلیل که اجازه داد این قصه‌ها تبدیل به روایت قصه‌ای شوند، تشکر کرد.

احترام برومند، مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده و افسون امینی سرپرست اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون و ویراستار کتاب، علی خانجانی و شرمین نادری در پایان مراسم برای رونمایی از کتاب «قصه زندگی من» روی صحنه آمدند. پس از رونمایی از این کتاب، شرمین نادری چندین جلد از کتاب را به اساتید حاضر در سالن اهدا کرد.

بر این اساس، مجموعه ۱۶ جلدی کتاب «فرهنگ‌ قصه‌شناسی یلدا» شامل قصه‌های عامیه ایرانی به کوشش علی خانجانی جمع‌آوری شده است که تا ۸ ماه آینده هر ماه دو جلد از این مجموعه منتشر خواهد شد.

همچنین مراسم جشن امضای کتاب «قصه زندگی من» با حضور مهتاب کرامتی در جریان دومین روز از برپایی جشنواره قصه‌گویی در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

کد خبر 4488906 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات جشنواره قصه گویی مصطفی رحماندوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه