Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فارس گفت: زوجین می‌توانند بعد از ازدواج با دریافت یارانه برگ «مسیرسبز زندگی» به مدت ۶ ماه از ۲۰ مرکز مشاوره خدمات مشاوره‌ای رایگان دریافت کنند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، احمد رحمانیان در جلسه رونمایی از طرح «مسیر سبز زندگی» با بیان اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا نیازمند یک خانواده سالم و پویا هستیم اظهار داشت: افراد فعال در اجتماع از خانواده‌ها راهی جامعه شدند بنابراین با آگاهی‌بخشی در مورد اصول ساختاری خانواده، عوامل تحکیم بنیان خانواده و آفت‌های روابط خانوادگی می‌توانیم در جهت برطرف کردن آفات مؤثر عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آمار پرونده‌های طلاق در 8 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

رحمانیان با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج مباحث اقتصادی است، افزود: مباحث اقتصادی در افزایش پرونده‌های قضایی نیز تأثیرگذار بوده، به گونه‌ای که شاهد رشد 33 درصدی مطالبه نفقه در 8 ماه امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته در فارس بودیم. 

وی با اشاره به نسبت آمار طلاق به ازدواج در سال‌های اخیر در فارس بیان کرد: در سال 96 به ازای 3.8 ازدواج یک طلاق داشتیم که این نشان از افزایش آمار طلاق و وجود شرایط نابسامان در زمینه آمار ازدواج است و نکته دیگر در این آمارها تقسیم‌بندی ازدواج‌ها و طلاق‌ها از لحاظ سنی است.

رحمانیان افزود: در سال 96 در استان فارس بیشترین ازدواج زنان در گروه سنی20 تا 24 سال با تعداد9 هزار و 756 ازدواج بوده و بیشترین طلاق هم در گروه سنی 25 تا 29 سال به تعداد2 هزار و 113 مورد طلاق بوده است. در مردان سن ازدواج بین 25 تا 29 و سن طلاق بین 30 تا 34 سال گزارش شده است.

اصفهان| سامانه ثبت الکترونیکی متقاضیان طلاق در 13 استان به طور همزمان راه‌اندازی شدپیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه برای هماهنگی بین‌بخشی کاهش طلاقشورای فرهنگ عمومی گیلان ‌برای کاهش پدیده طلاق راهکار ارائه می‌دهد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس بیان کرد: طبق آمار گزارش شده 9.9 درصد از طلاق‌های ثبت شده در سال دوم زندگی مشترک اتفاق افتاده و اگر دقیق‌تر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که نیمی از آمارهای طلاق مربوط به هفت سال اول زندگی مشترک است که با توجه به آمار پایین بودن سن طلاق می‌توان با حل مشکلات مسیر زندگی را تغییر داده و مرحله بحران را به سلامتی طی کنند.

رحمانیان با اشاره به برخی از دلایل طلاق مانند مشکلات اقتصادی، طلاق عاطفی، خیانت‌ها و غیره گفت: بیشتر مشکلات به دلیل عدم مهارت ارتباطی به وجود می‌آید یعنی زوج‌ها مهارت‌های کلامی، رفتاری و جنسی را نمی‌دانند و به همین علت دچار مشکل شده و چون راه حل مشکلات را نمی‌دانند به سراغ راحت‌ترین راه یعنی تقاضای طلاق می‌روند. 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با اشاره به کاهش 7 درصدی دعاوی خانوادگی عنوان کرد: خانواده یک حوزه چند وجهی است که باید با دید فردی و اجتماعی به آن نگریست، با فعالیت یک دستگاه در این حوزه به موفقیت نمی‌رسیم بلکه باید تمام دستگاه‌ها مانند قطعات یک پازل برای رفع این معضل در کنار هم قرار بگیرند. 

این مقام قضایی با اشاره به اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در حوزه خانواده تصریح کرد: شاخص‌ترین برنامه، ایجاد مراکز مشاوره در راستای کمک به خانواده بوده است که در حال حاضر 50 مرکز مشاوره در محیط محاکم خانواده در استان فارس در حال فعالیت هستند. 

وی گفت: پرونده‌های دعاوی خانواده قبل از ثبت در محاکم خانواده در این مراکز بررسی می‌شوند، اما این پرونده‌ها در مراحل بحران طلاق وارد این مراکز می‌شوند که با این وجود 14.5 درصد موجب سازش شده‌اند.

وی افزود: باید در ابتدای ورود به زندگی سطح بینش و آگاهی زوجین را بالا برد تا مشکلات اساسی به وجود نیاید و یا در صورت بروز بتوان آن را حل و فصل کرد، در این مرحله کارهای مختلفی انجام شده مانند برگزاری 10 دوره آموزشی پیش از ازدواج که هنوز در حال برگزاری است، یکی دیگر از این کارها طرح «مسیر سبز زندگی» است که سردفتران در این بخش می‌توانند تأثیرگذار باشند.

رحمانیان اظهار داشت: طرح «مسیر سبز زندگی» طرحی ابتکاری است که توسط اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی این معاونت و با همکاری 20 مرکز مشاوره ایجاد شده و می‌تواند با آموزش‌هایی که سردفتران درباره مسائل تهدیدکننده زندگی مشترک به زوجین می‌دهند خیلی مؤثر عمل کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس گفت: بر اساس این طرح هر زوج بعد از ازدواج با دریافت یارانه برگ می‌توانند تا 6 ماه بعد از ازدواج به یکی از 20 مرکز مشاوره برگزیده مراجعه کرده و خدمات مشاوره‌ای رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: این پرواز شامل ۳ کاروان ۸۵ نفره زائرانی از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر بود که از فرودگاه شهید دستغیب شیراز عازم مدینه شد.

به گفته کشاورز: پرواز برگشت این زائران ۲۲ اردیبهشت از جده به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: اعزام زائران عمره مفرده کاروان‌های حج تمتع امسال تحت عنوان "کاروان‌های حرم تا حرم همراه با شهدا "به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زینلی افزود: اعزام‌های بعدی حج عمره بعد از برگزاری حج تمتع صورت می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت فارس همچنین از اعزام نخستین کاروان حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از نیمه اول خرداد خبر داد.

به گفته او، حج تمتع امسال ۲۴ کاروان با ظرفیت ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از استان فارس و یک کاروان ۱۲۰ نفره از کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه دستغیب عازم سرزمین وحی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم