Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،جشنوارهفیلم های ایرانی در گرجستان عصر دیروز دوشنبه با نمایش فیلم های "آذر"، "شهدخت" ، "پرویز" و دیگران با دوبله زبان گرجی و زیر نویس انگلیسی آغاز شد و در ادامه هفته فرهنگی امروز سه شنبه 27 آذر فیلم "آپاندیس" با زیر نویس زبان گرجی به نمایش در خواهد آمد و پس از نمایش فیلم جلسه معرفی سینمای ایران و نقد و بررسی این فیلم با حضور "حسین نمازی" کارگردان فیلم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با افتتاح این جشنواره که با اجرای موسیقی زنده سه نفر از هنرمندان ایران همراه بود، نمایشگاه عکس با عنوان "راه آبی ابریشم از سیراف تامکران" هم در سالن نمایشگاه دانشگاه تفلیس افتتاح شد و علاقمندان از آن بازدید کردند.
براساس این گزارش؛ در مراسم افتتاح این جشنواره که با حضور سفیرجمهوری اسلامی ایران در تفلیس، میهمانان فرهنگی وسیاسی، استادان، ایرانشناسان، دانشجویان و ایرانیان مقیم تفلیس و جمعی از علاقه‌ مندان به سینمای ایران برگزار شد؛ "گیورگی شاروا شیدزه" رییس دانشگاه دولتی تفلیس با اشاره به همکاری خوب رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با این دانشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره فیلم های ایرانی با حضور هنرمندان سینمای ایران، فرصت مناسبی است برای ظرفیت شناسی و همکاری مشترک در عرصه ها و موضوع های مختلف که از این طریق با طراحی درست و هدف گذاری های دقیق می توانیم بسترمناسبی را برای شکل گیری تولیدات مشترک و همسو فراهم کنیم.
"حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در این مراسم گفت: می خواهیم این جشنواره را امسال علاوه ‌بر تفلیس در شهرهای کوتایسی و باتومی نیز برگزار کنیم.
حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی تفلیس و باتومی و حضور پنج فیلم شاخص گرجستان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که از نوزدهم تا بیست و هفتم آوریل 2018 برگزار خواهد شد، بیانگر علاقه روزافزون مردم ایران و گرجستان برای آموختن از یکدیگر و تبادل ایده‌های مشترک است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گرجستان ایران فیلم سینما جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، بیست و یکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهش محور خاورمیانه چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های دانش آموزی در خاورمیانه است که هر ساله به میزبانی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار و هر ساله در ۱۴ رشته و در قالب ۳۰ لیگ مختلف به شکل کارگاهی و مسابقاتی برگزار می‌شود.

دانش آموزان در رشته‌های رباتیک، محاسبات ذهنی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی خلاقیت، انتقال سریع محاسبات، پژوهش، سازه‌های ماکارونی، دومینو، الکترونیک، سازه‌های پروازی و تشریح جانوری رقابت می‌کنند.

در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۷ سال برگزار شد، امیرحسین و نازنین زهرا شهبازی دانش آموزان اهل روستای خلعت آباد شهرستان کبودراهنگ در این رقابت‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

امیرحسین شهبازی مقام سوم رشته رباتیک (لوکو روبو) و نازنین زهرا شهبازی مقام چهارم رشته علوم آزمایشگاهی را کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های بین المللی مسقط اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی