Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غفور راستین بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که پس از امدادخواهی بتوانیم در کمترین زمان  بر سر بالین بیمار یا حادثه دیده حاضر شویم اما یکی از دلایل اصلی دیرکرد ما عدم توزیع مناسب پایگاه‌های ۱۱۵ است که نیاز به همکاری و حمایت مسئولان در واگذاری زمین برای  تعبیه کانکس امداد خواهی ۱۱۵ داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری در این امر می تواند به ما کمک کند، ادامه داد: این دیدگاه که درمان از بیمارستان‌ها آغاز می شود موجب شده تا شاهد ورود بسیاری از خیران  در امر ساخت بیمارستان باشیم که کاملا غلط است و باید این فرهنگ شکل بگیرد که ورود خیران به احداث پایگاه‌های ۱۱۵ و همچنین واگذاری زمین و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای امداد رسانی پیش بیمارستانی بسیار امر حیاتی است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: هنگامی که حادثه‌ای به وقوع می‌پیوندد در لاینی که حادثه رخ داده نمی توان ورود کرد چونسیلی از جمعیت  وجود دارد و در لاین مقابل هم با تعداد کثیری از افرادی مواجهیم که تماشاگر هستند و اجازه ورود نمی دهند، اگر به اندازه تنها حرکت چرخ های یک خودرو امکان حرکت بود بسیار در امدادرسانی سریع کمک کننده بود.

طرح موتور آمبولانس در اصفهان محقق نشده است

وی با اعلام اینکه  وجودی که اولین موتورآمبولانس را در سالهای گذشته رونمایی کردیم طرح موتور آمبولانس در اصفهان  محقق نشده است، ادامه داد:در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت و خرید موتور آمبولانس امکان استفاده از این روش امدادخواهی وجود دارد.

راستین بیان داشت: در صورت اجرای این طرح در اصفهان در امر امدادرسانی در خود شهر اصفهان موفق تر خواهیم بود و این در حایل است که اکنون با مشکلات مختلفی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه عمر مفید آمبولانس ها ۱۰ ساله  است که در طرح جدید وزارت بهداشت به جای خرید آمبولانس های جدید که اعتباری بیش از یک میلیارد تومان نیاز است، آمبولانس‌های بالای ۱۰ سال را به طور کامل نوسازی میکنیم و دوباره در چرخه امدادرسانی می‌آوریم، اضافه کرد: هم اکنون ۲۳۰ دستگاه آمبولانس داریم که ۱۴۵ آمبولانس در پایگاه‌ها فعال است و مابقی را به عنوان آمبولانس رزرو در بین پایگاه‌ها توزیع کردیم.

اورژانس پیش بیمارستانی برای توریست خارجی نداریم

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه اورژانس پیش بیمارستانی برای توریست خارجی نداریم، ادامه داد: به غیر از امدادرسانی های روتین برنامه‌ای برای گردشگران خارجی که دچار حادثه می شوند نداریم.

وی با بیان اینکه اورژانس اصفهان به شدت نیاز به تکنسین دارد و این در حالی است که عمده تکنسین های استخدامی اورژانس اصفهان ا از شهرهای دیگر هستند و آشنایی کامل به شهر اصفهان ندارند،‌گفت: اگر کسی بده نبال رشته ای هست که امروز فارغ التحصیل و فردا استخدام شود ما پیشنهاد رشته فوریت های پزشکی را می دهیم و به طور قطع اگر کسی باشد که تحصیلکرده این رشته باشد، در اورژانس به عنوان تکنسین استخدام می کنیم.

راستین با اعلام اینکه تعداد پایگاه های اورژانس در جاده‌های استان نیز مطابق با استانداردها نیست به طوری که باید به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر  دو ونیم پایگاه اورژانس باشد در صورتی که به ازای ۱۰۰ کیلومتر،‌ ۱.۸  پایگاه واقع شده است، ادامه داد: هم اکنون  در کمتر از ۱۴ دقیقه در جاده ها بر سر بالین بیمار حاضر می شویم که باید به عدد کمتر ۱۰ دقیقه برسانیم.

وی گفت: توزیع پایگاه های پیش بیمارستانی ما بر اساس بافت شهری و نیاز مردم نیست و هر جا که پیدا کردیم پایگاه احداث شده است و این بزرگترین اشکال ما است.

۴۰درصد بیمارستان‌های استان در زمان بحران از نظر سازه‌ای مقاوم نیست

مدیرمرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ارزیابی خطر در  سطح بیمارستان‌های استان اصفهان گفت: طبق این ارزیابی مشخص شد که ۶۰ درصد بیمارستان‌های استان از نظر سازه‌ای مقاوم هستند و ۴۰ درصد این مقاومت در برابر بحران را ندارند.

راستین با اعلام اینکه از نظر آمادگی بیمارستان ها از نظر فراهم کردن تجهیزات پزشکی در مواقع بحران تنها ۴۷ درصد بیمارستان‌ها این آمادگی را دارند و ۵۳ درصد بیمارستان‌ها آماده نیستند، گفت: تنها ۵۰ درصد بیمارستان‌های سطح استان آمادگی زیرساختی و تجهیزاتی را در مواقع بحران و بروز حوادث دارند.

کد خبر 4489001

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس دانشگاه های علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت

حجت‌الاسلام اصغر دهقان امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت واقع در جنوب استان کرمان بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری دانشجو رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام چگونگی فوت امام جمعه شهر بلوک گفت: برخورد خودرو پژو از عقب با آمبولانس ، یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت.
جواد افشارمنش گفت: سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک بود که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیاء، دربیمارستان امام جیرفت فوت کرد.
وی خاطر نشان کرد: ۳ سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین نیز از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.‌
شایان ذکر است مرحوم دهقان در مطالبات خود همواره به حل مشکلات ترافیکی محور بلوک اشاره و خواستار حل آنها می‌شد.

دیگر خبرها

  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان