Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه عصر امروز این کمیسیون در خصوص استیضاح محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش مباحثی مطرح شده و چون تعداد امضاهای درخواست کنندگان استیضاح وی به زیر ۱۰ عدد رسیده است عملاً استیضاح وی منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد که چندی پیش برای پذیرش آنان رخ داده بود، افزود: سازمان سنجش و آموزش کشور قرار شد که گزارشی را در خصوص پذیرش این دانشجویان تهیه و در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز مشکلات متعدد برای دانشجویان ارز بگیر و همچنین تخصیص ارز دانشجویی به تعداد دیگری از دانشجویان تصریح کرد: طبق جلسه عصر امروز این کمیسیون قرار شد نشستی با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت علوم برپا شده و در خصوص رفع مشکلات دانشجویان تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای مدارس ایرانی خارج از کشور درباره اعزام معلمان و به تأخیر افتادن حقوق ارزی آنان خاطرنشان کرد: براساس تصمیم‌گیری کمیسیون آموزش مجلس قرار شد تا وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور تجدید نظر کرده و هرچه سریعتر در مورد تعیین تکلیف حقوق ارزی معلمانی که ۹ ماه تأخیر در دریافت حقوق داشته‌اند صورت گیرد.

میرزاده گفت: براساس ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس قرار شد درباره اداره مراکز درمانی، رفاهی استان کرمان و اصفهان که اکثراً وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند درخواست برخی نمایندگان قرار شد که تعدادی از نمایندگان برای بررسی این موضوع انتخاب شوند که بر همین اساس آقایان بهمنی، سلیمی، کمالی، ابطحی، زاهدی به عنوان کسانی که متقاضی بررسی این روند بودند و دو نفر از اعضای این کمیسیون شامل آقای بیرانوندی و آقای فلاحتی هم انتخاب شده تا موضوع را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده درباره نحوه مدیریت بنیاد آرشام در آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز این کمیسیون بحث و بررسی صورت گرفت که براساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس قرار شد که آقایان خجسته، سلیمی و آقای ساعدی این موضوع را از نزدیک بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به بروز حادثه آتش‌سوزی در مرکز پیش دبستانی و دبستان شهر اهواز که امروز رخ داد قرار شد که وزارت آموزش و پرورش تا یکشنبه هفته آینده گزارشی را تهیه و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به اعزام اعضای این کمیسیون‌ به سفرهای استانی به منظور بازدید و بررسی مشکلات حوزه آموزشی و تحقیقاتی گفت: سفر اعضای این کمیسیون به استان مرکزی در ۱۹ دی برنامه‌ریزی شده و خراسان جنوبی در ۱۷ بهمن نهایی شد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدیم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

ولی اسماعیلی روز یکشنبه در تشریح نشست این کمیسیون گفت: این نشستبا حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار و در بخش ابتدایی این نشست موارد مربوط به شعار سال و اینکه اتاق بازرگانی ایران چه تصمیماتی برای تحقق شعار سال دارد، تشریح و ارائه شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: بحث‌های مختلفی درباره برنامه‌های مربوط به تحقق شعار سال مطرح شد و در جمع‌بندی قرار بر این شد که ما در کمیسیون اجتماعی مجلس خلاءهای قانونی آسیب‌هایی که اتاق بازرگانی ایران شناسایی کرده و به بحث تجارت کشور در بعد خارجی آسیب می‌رساند را شناسایی و برطرف کنیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوعات عدم ثبات در سیاست‌های خارجی کشور، عدم ثبات در قانون‌گذاری‌ها، عدم ثبات در بحث مالیات، بیمه و دستمزد کارگران، عدم ثبات و تنوع در بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به عنوان بخشی از آسیب‌های شناسایی شده توسط اتاق بازرگانی ایران در این حوزه، اضافه کرد: طبق مطالعاتی که مرکز پژوهش‌ها انجام داده در کشور ما ۷۰۰ دستگاه در خصوص تجارت خارجی تصمیم می‌گیرند که این مسئله آسیب می‌رساند. در همین زمینه مطالعه تطبیقی هم با سایر کشورها انجام شده که طبق آن بسیاری از کشورها فقط هفت دستگاه تصمیم‌گیرنده صادرات و واردات هستند.

وی ادامه داد: قرار شد ما در کمیسیون اجتماعی خلاء‌های قانونی که در این نقاط ضعف وجود دارد را حل کنیم و مراتب ایرادات و اشکالات را پیرو شعار سال، طی صورت جلسه‌ای به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی انعکاس دهیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: بخش دوم نشست به بحث درخصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ای که دولت در قالب اصلاح ماده (۷۸) قانون خدمات کشوری ارائه کرده بود، گذشت و بحث‌های مختلفی درخصوص تعطیلی روز شنبه یا پنجشنبه که از صحن علنی مجلس برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی برگشت داده شده، انجام شد.

اسماعیلی ادامه داد: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور و ارتباط ما با کشورهای همسایه و اعمال تحریم‌هایی که ما را مجبور به انجام تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه می‌کند و نمی‌توانیم مانند سایر کشورها کارهای روتین و مناسبات بانکی‌مان را انجام دهیم، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از این‌ها خواهد بود.

اسماعیلی گفت: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی مشخصاً از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج ناشی از زیاد شدن استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

وی گفت: نهایتا جمع‌بندی نشست بر این شد که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در این خصوص انجام داده، برسد. ما هم در کمیسیون اجتماعی یک مطالعه مجدد و کارشناسی‌شده داشته باشیم تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس هنوز تصمیم قطعی برای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان