Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:41:47 GMT

بودجه پژوهشی استان، 700 میلیون تومان است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۴۰۸۹

بودجه پژوهشی استان، 700 میلیون تومان است

استاندار لرستان گفت: در تبدیل پژوهش به تجارت و کالا عقب‌ماندگی داریم و اینکه درصد بالایی از پژوهش‌ها تبدیل به کار و فعالیت شود فاصله زیاد است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان اظهار کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی استان به نمایش گذاشته و کارهای خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: این طرح‌های پژوهشی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند که قابلیت تبدیل به تجاری‌سازی را داشته و برای کاربردی شدن جای کار دارند.

استاندار گفت: حجمی از پژوهش‌ها که در دانشگاه‌ها تولید شده به کار عملی تبدیل نمی‌شوند و نیاز است در این راستا ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود. همچنین صنعتگران از دستاوردهای پژوهشی در راستای حل مشکلات خود بهره ببرند.

خادمی اضافه کرد: بودجه پژوهشی اندک است و قبلا هر دستگاهی یک درصد بودجه خود را به پژوهش تخصیص می‌داد که این رقم بین 3 تا 4 میلیون تومان بود و با آن نمی توانستیم پژوهشی را انجام دهیم. براین اساس کل اعتبارات را جمع و در قالب بودجه پژوهشی که 700 میلیون تومان است لحاظ کردیم تا به چند طرح پژوهشی مهم اختصاص داده شود و خروجی خوب داشته باشد.

وی گفت: در بحث تجاری‌ شدن با مشکلاتی مواجه هستیم و آن این است که پژوهش در دانشگاه‌ها باید تبدیل به تجارت کالا شود که در این راستا عقب‌ماندگی داریم و اینکه درصد بالایی از این پژوهش‌ها تبدیل به کار و فعالیت شود فاصله وجود دارد.

استاندارگفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و... در راستای تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و مثمرثمر باشند.          

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حامد دانشور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «مدل سازی و تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده توان با ترانزیستور گسسته در محفظه شیلد روزنه دار» با بیان اینکه تقویت کننده توان یکی از بخش‌های اصلی هر تجهیز مخابراتی است، افزود: تأثیرپذیری الکترومغناطیسی این تقویت کننده یکی از مسائل مهم در عملکرد این تجهیزات است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، عملکرد کل مدار تقویت کننده تحت تابش میدان‌های الکتریکی مجاور آن را به صورت همزمان مورد تحلیل قرار نمی دهند. در این پژوهش، عملکرد کل مدار تقویت کننده توان تحت تابش میدان الکتریکی در یک محفظه شیلد روزنه دار به صورت تمام موج تحلیل شد.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای انجام این پژوهش، ابتدا یک تقویت کننده توان با مشخصات موردنظرطراحی گردید و سپس این تقویت کننده برای کاهش اثرات میدان‌های تابشی مجاور درون یک محفظه شیلد روزنه دار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با تحت تابش قراردادن این محفظه، تأثیرپذیری عملکرد تقویت کننده توان تحلیل شد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با استفاده از نتایج و روش ارائه شده در این پژوهش می توان تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تجهیزات مخابراتی مختلف نظیر موبایل و ماهواره‌های مخابراتی را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد.

دانشور عنوان کرد: از نتایج حاصل از این پژوهش تاکنون دو مقاله منتشر شده که تمرکز اصلی آن ها روی تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده با تعمیم روش عددی تفاضل محدود حوزه زمان است.

وی افزود: برای ادامه این پژوهش، با فراهم کردن ترانزیستور مورد استفاده در طراحی تقویت کننده توان موردنظر و ساخت این تقویت کننده، می توان نتایج حاصل از این پژوهش را با نتایج حاصل از اندازه گیری صحت سنجی نمود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پژوهش گفت: دقت بالاتر در تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت توان در مقایسه با روش‌های دیگر و تحلیل های نرم افزاری و همچنین کاهش تأثیرپذیری

الکترومغناطیسی تقویت کننده های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی مختلف به کمک محفظه شیلد روزنه دار از ویژگی های این تحقیق بوده است.

گفتنی است، اساتید راهنمای این پروژه دکتر احد توکلی و دکتر پریسا دهخدا از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده اند.

کد خبر 6086516

دیگر خبرها

  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی