Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:47:37 GMT

تفاهم‌نامه حج ۹۸ امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۴۲۱۳

تفاهم‌نامه حج ۹۸ امضا شد

خبرگزاری فارس: مذاکرات برای برپایی حج ۹۸ بین ایران و عربستان از یکشنبه ۲۵ آذرماه با حضور علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت همراه با هیأتی از جمهوری اسلامی ایران در عربستان آغاز شد.

ارائه پیشنهادات ایران برای حضور در حج ۹۸

در جلسه نخست کارشناسان در مورد موضوعات اجرایی حج به بحث و تبادل نظر پرداختند که نتیجه آن برای مذاکرات میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان سعودی آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه نهایی میان رشیدیان و بنتن نیز دو طرف به جمع بندی مذاکرات کارشناسی و موارد مورد نظر طرفین پرداختند. در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران فهرستی از مشکلات حج سال ۹۷ را ارائه و پیشنهاداتی را برای حج پیش رو مطرح کرد.

راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان

وزیر حج و عمره عربستان سعودی هم نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح، و قول مساعد به منظور رفع مشکلات گذشته و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌ها در حج سال ۹۸ را مورد توجه قرار داد که منجر به امضای تفاهم نامه حج آتی شد.

از جمله بند‌های مورد توافق طرفین که به موجب قول مساعد وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است شامل؛ راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمیته‌های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف عملیات اجرایی بوده است.

تعداد حجاج سال ۹۸ مشخص شد

به موجب این تفاهم نامه که میان طرفین یعنی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید، تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در موسم حج تمتع پیش رو ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شد که حجاج ایرانی نیز در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت حج خود را برگزار می‌کنند.

دست اندرکاران برگزاری حج در کشورمان امیدوارند که با توجه به فرصت باقیمانده بتوانند با برنامه ریزی‌ها و پیگیری امور مربوطه و همچنین با همدلی همه دست اندرکاران، خدمتی شایسته به ضیوف الرحمن ارائه دهند.

همه ساله وزارت حج و عمره عربستان سعودی از همه کشور‌های اسلامی در رابطه با حج تمتع دعوت به عمل می‌آورد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج ۱۴۴۰ سفری را به عربستان داشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تفاهم نامه حج عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

فرمانده سپاه لرستان گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام‌قد در کنار دولت برای برطرف کردن مشکلات این استان ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سردار نعمت الله باقری عصر _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار کرد: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعدادهای موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

کد خبر 747320

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد