Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سعید محمدزاده امروز در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: مطابق سیاست‌های کلی نظام باید در بودجه سال ۱۳۹۸ به سمت افزایش بهره‌وری حرکت کنیم و باید مشخص شود که هر میزان هزینه صورت گرفته چقدر در این بخش اثربخش بوده است.

وی افزود: دومین مصرف‌ کننده انرژی در ایران، بخش حمل و نقل است و در این بین ۹۳ درصد از این انرژی را بخش جاده‌ای مصرف می‌کند و حوزه ریل توانایی بسیار بالایی در صرفه جویی انرژی دارد و اگر بتواند تنها قدری از بار موجود در کشور را مدیریت کند، می‌توان به کاهش میزان مصرف انرژی بسیار امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن با بیان این‌ که اگر سهم راه‌ آهن از جابه‌ جایی بار از ۱۳ درصد به ۲۷ برسد، پنج درصد از کل مصرف سوخت در کشور کاهش خواهد یافت، گفت: طبق ارزیابی‌های معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، ۱۲ درصد کشته‌های جاده‌ای به دلیل جابه‌جایی باری است که ریل‌پسند به شمار می‌رود، این یعنی در صورت جابه‌جایی این بارها از طریق ریل می‌توان به کاهش تلفات جاده‌ای امیدوار بود و ما برای این امر، اساسنامه خود را نیز اصلاح کردیم که با طی مراحل اداری در دولت اجرایی خواهد شد.
محمدزاده درباره‌ آخرین وضع قیمت بلیت قطار نیز تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ که افزایش قیمت بلیت رخ نداد، شرکت‌ها با فشار جدی مواجه بودند. در این دوران و با وجود ثابت ماندن نرخ ارز شرکت‌ها تقاضای افزایش ۴۰ درصدی قیمت را داشتند که ما در نهایت در جریان جلسات مختلفی تنها با ۱۰ درصد آن موافقت کردیم.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: پس از افزایش نرخ ارز نیز ما همچنان نرخ‌ها را ثابت نگه داشته‌ایم که این موضوع فشار بر بخش خصوصی را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهیم رقابتی میان راه‌آهن و دیگر عرصه‌ها شکل بگیرد، باید رقابت متعادل و عادلانه باشد. وقتی ما ۱۰۰ میلیون نفر – سفر در قطارهای حومه‌ای داریم اما تنها پنج درصد آنها به ریل می‌رسد قطعا نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد این عرصه شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌آهن توانسته میزان جابه‌جایی بار را از ۲۲.۵ میلیارد تن - کیلومتر در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۳۰ میلیارد تن - کیلومتر در سال ۱۳۹۶ برساند. ما تلاش کرده‌ایم با انتشار اوراق صکوک سرمایه سرمایه‌گذاران را تضمین کنیم و امیدواریم که در جلسه سال آینده صحبت از یک رشد ۱۰۰ درصدی جدید در عرصه حمل و نقل ریلی مطرح شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سعید محمد زاده راه آهن مدیر عامل شرکت راه آهن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص های مصرف برق شدت مصرف انرژی در کشور است که در ایران تقریباً دو برابر میانگین جهانی به شمار می آید.

وی افزود: همواره باید به صورت بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضای جدید در بخش مولد کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این پویش این است که مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف مربوط به این بخش است ترغیب به کاهش مصرف می کند، به همین دلیل هم جایزه و هم طرح های سال گذشته پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیر نقدی پیش بینی شده که در صورت تکرار کاهش مصرف، جوایز ارزنده تخصیص داده می شود.

به گفته این مقام مسئول با چنین اقدامی مشترکان می‌توانند برق مطمئن و پایداری را دریافت کنند و در کنار آن کمک می کنند تا بخش مولد کشور مانند صنایع و کشاورزی از انرژی بیشتری برخوردار بوده و بتوانیم برق پایدار اقصی نقاط کشور را تامین کنیم.
ادامه دارد…

کد خبر 6092448 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!