Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:51:35 GMT

جراحی لاغری به قیمت جان یک زن تمام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۴۷۳۷

جراحی لاغری به قیمت جان یک زن تمام شد

همسر پریسا از پزشک او شکایت کرده و او را مقصر اتفاق تلخ زندگی‌اش می‌داند. حالا دختر و پسر نوجوان این زن، تنها به خاطر یک عمل زیبایی بی‌مادر شده‌اند

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: ۱۵ روز می‌گذرد، از آن صبحی که پریسا برای عمل زیبایی به اتاق عمل رفت، خودش را به دست پزشک جراحش سپرد و زیر تیغ جراحی رفت تا بتواند اندامش را کمی لاغرتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریسا اما هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که این عمل به قیمت جانش تمام شود. او با همسرش به کلینیک رفت و مقابل در اتاق عمل بود که از شوهرش خداحافظی کرد. اما این خداحافظی همیشگی شد. پریسا رفت و بعد از پنج ساعت او را در حالی‌ که حال‌ و روز مناسبی نداشت، از اتاق عمل خارج کردند. پریسا هر لحظه حالش بدتر می‌شد. او حتی وقتی از کلینیک مرخص شد، باز هم حالش بد بود، تا این‌که بعد از سه روز از عمل جراحی‌ جان باخت. هنوز علت اصلی مرگ این زن جوان مشخص نشده، ولی همسرش از پزشک او شکایت کرده و او را مقصر این اتفاق تلخ می‌داند. حالا دختر و پسر نوجوان این زن، تنها به خاطر یک عمل زیبایی بی‌مادر شده‌اند و آقای محمد میرجلیلی هم مرگ همسرش را باور ندارد و نمی‌تواند باور کند که همسرش، مادر دو فرزندش به همین راحتی به خاک سپرده شده است، برای همین است که می‌خواهد هرچه زودتر مسبب این ماجرا مجازات شود.

میرجلیلی در گفت‌وگو با «شهروند» ماجرای این اتفاق تلخ و عجیب را روایت کرد:  
همسرتان چندسال داشت؟
او ۴۷ ساله بود.
بیماری خاصی نداشت؟
نه سالم و ورزشکار بود. شنا و بدنسازی می‌کرد و در این دو رشته موفق بود. هیچ بیماری هم نداشت.
نخستین بار بود که عمل زیبایی می‌کرد؟
بله. تا حالا سراغ عمل زیبایی نرفته بود. این بار هم اتفاقی شد. به طور ناگهانی به سرش زد که این عمل را انجام دهد، حتی پیش یکی دو دکتر دیگر هم رفت و آنها گفتند که نیازی به عمل جراحی ندارد. من هم تصور می‌کردم پیش هر دکتری برود، همین را به او می‌گوید و درنهایت همسرم بی‌خیال این موضوع می‌شود. اما آخرین پزشک به او گفت که این عمل اندام او را زیبا می‌کند و حتما باید این جراحی را انجام دهد.
چه عملی انجام داد؟
عمل زیبایی لیپوماتیک را انجام داد، مربوط به لاغری می‌شد.
همسرتان وزن زیادی داشت؟
نه اتفاقا اصلا مشکلی نداشت. ۷۰ کیلو داشت و ۱۶۸ هم قدش بود. به نظرم نیازی نداشت، اما خودش دوست داشت این عمل را انجام دهد.
چه شد که حالش بد شد؟
صبح روز عمل به کلینیکی که در خیابان  مطهری بود، رفتیم. همسرم به اتاق عمل رفت. پنج ساعت طول کشید تا او را بیرون آوردند. همسرم حالش خوب نبود، اما تصور می‌کردم به خاطر عمل است. او یک شب در کلینیک ماند. صبح روز بعد وقتی دکترش آمد، گفت باید یک شب دیگر هم بماند. همسرم ۴۸ساعت در آن کلینیک بستری بود. پرستارها اصلا به او نمی‌رسیدند و اهمیتی به حال بدش نمی‌دادند، تا این‌که همسرم را مرخص کردند. او وقتی به خانه آمد باز هم حالش بد بود. همسرم را به بیمارستان محلمان بردم و او را به سی‌سی‌یو منتقل کردند، اما درنهایت بعد از ۲۴ ساعت فوت کرد و پزشکان گفتند که او را دیر به بیمارستان منتقل کردیم.
او وقتی از اتاق عمل آمد، چه علایمی داشت؟
فشارش خیلی پایین بود. روی ۶  و ۷ بود. نمی‌توانست درست نفس بکشد و لب‌هایش هم سیاه شده بود.
علت مرگش چه بود؟
هنوز مشخص نیست. پزشکی‌قانونی باید جواب بدهد، ولی احتمال‌های اولیه‌ای که پزشکان می‌دهند؛ یکی آمبولی است و یکی هم عفونت و خونریزی؛ در هر حال باید منتظر نظر پزشکی‌قانونی باشیم.
از پزشک شکایت کردید؟
بله. شکایت کرده‌ایم و تا آخرش هم پیگیر این ماجرا هستیم. به نظرم او مقصر این حادثه است. او باید همان شب وقتی دید همسرم علایم بدی دارد، او را به بیمارستان منتقل می‌کرد. نباید دو روز تمام در کلینیک نگه‌اش می‌داشت، آن هم بدون هیچ توجهی به حال بد همسرم؛ اصلا به نظرم نباید چنین عمل‌هایی در کلینیک انجام شود، باید در بیمارستان و تحت کنترل و نظارت باشد، تا این‌قدر راحت با جان کسی بازی نشود. من این ماجرا را پیگیری می‌کنم تا شاید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
همسرتان با این کلینیک از کجا آشنا شد؟
فکر می‌کنم در اینستاگرام بود که با این کلینیک آشنا شد. مدتی بود که دنبال پزشک می‌گشت. وقتی با این کلینیک آشنا شد، به جلسات مشاوره رفت و گفت که پزشکش گفته حتما باید این عمل را انجام دهد.
همسرتان شاغل بود؟
نه خانه‌دار بود، ولی ورزش می‌کرد.
شغل شما چیست؟
من شرکت تولیدی دارم.
فرزند هم دارید؟
بله. یک دختر ۱۷ ساله و یک پسر ۱۵ ساله دارم. حالا فرزندان نوجوانم به همین راحتی بی‌مادر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جراحي لاغري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرناز آجرلو، پزشك پوست و زیبایی در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد آسیب‌شناسی جراحی‌های زیبایی كشور گفت: رواج یك عمل در كشور موجب رشد بُعد مالی آن شده و همین موجب تمایل افراد به این موضوع در صورت نبود نظارت جدی می‌شود. در كشورهای آسیایی نیز شاهد مدگرایی بسیار افراط كارانه در حوزه زیبایی هستیم. در گذشته عمل‌های زیبایی صرفاً جنبه‌های درمانی و جبرانی داشت، اما امروز جنبه تبعیت از مد دارد.

او با اشاره به تغییرات پوست و مو با افزایش سن و نداشتن سبك زندگی صحیح بیان كرد: افراد برای جبران كاستی‌ها به سمت عمل‌های زیبایی سوق می‌یابند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند؛ اما امروز این عمل‌ها نه تنها الگوی پیشگیرانه ندارد بلكه شاهد مراجعین با سن كم به این عمل‌ها هستیم.

این پزشك پوست و زیبایی از تعهد جامعه پزشكان پوست و زیبایی نسبت به عمل‌های خود یاد كرد و افزود: این تعهد در بین آرایشگران وجود ندارد و با وجود آنكه هیچ ورودی به حوزه پزشكی ندارند، اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌كنند.

در گذشته تقاضای انجام عمل‌های زیبایی توسط بانوان بیشتر بود اما اخیراً ورود آقایان به این حوزه با بانوان برابری می‌كند. عمل‌های زیبایی امروز صرفاً مدگرایی است و افراد متقاضی بدون توجه به عارضه‌های جراحی قصد تغییر چهره دارند.

او در این باره افزود: اگر سازوکاری تعریف شود كه این عمل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود شرایط بهتر خواهد شد. تخصص زیبایی نیز باید در كنار سایر حوزه‌های تخصصی پزشكی قرار بگیرد كه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این حوزه باید به عنوان یك رشته دانشگاهی وجود داشته باشد؛ اما حوزه زیبایی از نظر فرهنگی و فقهی در جامعه مورد بررسی قرار نگرفته در حالی که با این انجام روند، افراد كمتری به سمت آن خواهند رفت.

این پزشك ضمن تأکید بر از بین بردن تبعیت از مد در این حوزه یادآور شد: این موضوع بسیار خطرناك است چرا كه عوارض آن بسیار است.

افراد باید پزشكان متخصص را از طریق سایت نظام پزشكی بشناسند و به مراكز معتبر مراجعه كنند. بدن هر فرد با سایرین متفاوت است بنابراین نباید انتظار داشته باشند شبیه افراد خاصی شوند، نواقص را رفع كنند، تفكیك بندی جراحی را بدانند و زیبایی طبیعی خود را دوست داشته باشند و نیازی نیست برای مطرح شدن در جامعه عمل‌های زیبایی انجام داده و از خودشان چهره‌های جدید بسازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • تصمیم سخت ستاره چلسی: تردید برای جراحی