Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، براساس تازه‌ترین گزارش سنای آمریکا که یک نسخه از پیش‌نویس آن به دست روزنامه "واشنگتن پست" رسیده است، همکاران یک شرکت روسی با دقت بسیار حمایت از دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی را برنامه‌ریزی کرده بودند.

 

به گزارش واشنگتن‌پست، همکاران این شرکت که "آژانس تحقیقاتی اینترنت" (Internet Research Agency) نام دارد و مقر آن در سن‌پترزبورگ است، نخست مشخصات و پروفایل و علائق کاربران آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی مختلف را تهیه کرده‌‌اند و به طور هدفمند پست‌های تبلیغاتی خود به سود ترامپ برای آنها ارسال می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قوه قضائیه ایالات متحده علیه شماری از همکاران این شرکت به اتهام "تأثیرگذاری تبهکارانه" بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور اقامه دعوا کرده است.

 

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات این کشور در ماه فوریه این آژانس تحقیقات اینترنتی را متهم کرد که با دیگر شرکای کاری خود و ۱۳ تبعه روس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده اند.

 

به گزارش یورونیوز، این شرکت متهم است که با استخدام تعدادی از کارمندان روس خود صدها اکانت جعلی درست کرده و با استفاده از آنها تلاش کرده‌ است نهادهای دموکراتیک در سراسر آمریکا را تضعیف کرده و به طور مشخص به هیلاری کلینتون آسیب بزند.

 

این گزارش سنا مبتنی است بر یک پژوهش گسترده و بررسی میلیون‌ها پست و پیام چندین ساله‌ کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی تا اواسط سال ۲۰۱۷؛ داده‌هایی که شرکت‌های فیسبوک، توییتر و گوگل در اختیار نویسندگان این پژوهش قرار داده‌اند.

 

این گزارش از سوی پروژه تحقیقاتی "تبلیغات متکی بر کامپیوتر" دانشگاه آکسفورد و شرکت تحلیل شبکه‌ای "گرافیکا" تهیه شده است.

 

به گزارش دویچه وله، این پژوهش نشان‌می‌دهد که هدف از تمام تبلیغات روس‌ها، حمایت از حزب جمهوری‌خواه، به ویژه پشتیبانی از دونالد ترامپ و ترغیب شهروندان برای انتخاب او بوده است. از سوی دیگر تلاش می‌شده با ارسال پیام‌هایی برای کاربران جبهه‌ لیبرال‌های مخالف ترامپ، در میان آنها سردرگمی و گمراهی ایجاد شود تا هواداران دموکرات‌ها را از رفتن به پای صندوق رأی بازدارند.

 

در میان این گزارش ها گزارش نیو ناولج نشان داده که روس‌ها پلتفرم رسانه‌ای گران‌قیمت و قوی ایجاد کرده بودند که آرای جامعه سیاه پوستان آمریکا را هدف گرفته بود. روس‌ها در واقع رسانه های معتبر آمریکایی های آفریقایی تبار را هدف گرفته بودند. برای نمونه پژوهش نیونالج تشخیص داده که کمپین “Black Matters”، از سوی شرکت روسیه‌ای آی.آر.ای مدیریت شده بود. این کمپین در تمام شبکه‌های اجتماعی از فیس بوک و توئیتر گرفته تا اینستاگرام و یوتیوب و گوگل تبلیغات و سایت «ساند کلاد» (SoundCloud) صفحات ویژه‌ای داشت.

 

بعد از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، انجمن اطلاعاتی این کشور اعلام کرد که روسیه تلاش داشته در انتخابات دخالت کند. گرچه این انجمن نتوانست اطلاعات و جزییات بیشتری درباره تاثیر این دخالت‌ها و آثارش بر انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کند اما این مساله سوالی بی‌پاسخ و مساله‌ای قابل بحث را مطرح کرده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر گوگل فیس بوک اینستاگرام گوگل دونالد ترامپ آمریکا انتخابات جام نیوز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید