Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اخراج ژوزه مورینیو از منچستریونایتد، نیک رایت از اسکای اسپورت، لحظات شیرین و تلخ او در دوران حضورش در اولدترافورد را بررسی می کند.

طرفداری - پس از شکست 3-1 منچستریونایتد مقابل لیورپول در روز یکشنبه، این باشگاه اعلام کرد سرمربی خود، ژوزه مورینیو را برکنار کرده است. اولین فصل حضور آقای خاص در اولدترافورد با قهرمانی در لیگ کاپ یا کارابائو کاپ و لیگ اروپا همراه بود اما منچستریونایتد در دومین فصل حضور او موفق به کسب هیچ عنوانی نشد و در حالی فصل را به پایان رساند که در رده ششم جدول بود و با صدر جدول 19 امتیاز فاصله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلخ: کابوس استمفورد بریج

بازگشت ژوزه مورینیو به استمفورد بریج در اکتبر 2016 سرانجامش یک تحقیر بود و منچستریونایتد با نتیجه 4-0 از چلسیِ آنتونیو کونته شکست خورد. این اولین بازگشت مورینیو به غرب لندن از زمان اخراجش از چلسی بود اما منچستریونایتد خیلی زود گل دریافت کرد. پدرو ضعف منچستریونایتد در خط دفاع را نشان داد؛ چیزی که تا همین چند روز پیش هم حس می شد.

گری کیهیل برتری چلسی را دو برابر کرد و همچنین گل های هازارد و کانته باعث شد چلسی در نیمه دوم هم تیم برتر باشد. هواداران چلسی شعار می دادند: "تو دیگر خاص نیستی". پس از آن مورینیو با کونته هم جنجال هایی داشت زیرا فکر می کرد سرمربی ایتالیایی با شادی های بعد از گلش باعث تحقیر مورینیو شده است.

شیرین: موفقیت در کارابائو کاپ

مورینیو در اولین بازی رسمی اش روی نیمکت منچستریونایتد، مقابل لسترسیتی در جام اتحادیه پیروز شد اما اولین قهرمانی واقعی او به نوعی در ماه فوریه به دست آمد؛ جایی که آنها با پیروزی 3-2 مقابل ساوتهمپتون در ومبلی، قهرمان کارابائو کاپ شدند و آن را بالای سر بردند. در آن دیدار یونایتد 2-0 پیش افتاد اما ساوتهمپتون با دبل مانولو گابیادینی کار را به تساوی کشاند و آنجا بود که زلاتان در دقیقه 87 تاثیرگذاری خود را مقابل تیم کلود پوئل ثابت کرد.

مورینیو پس از بازی گفت:

برای بازیکنان و هواداران خوشحالم. من سعی می کنم خودم را در اولویت دوم قرار دهم اما حقیقت این است که این جام برای من مهم بود. خودم را تحت فشار قرار داده بودم. سعی می کنم در هر باشگاه یک قهرمانی بزرگ به دست آورم. بنابراین قهرمانی با منچستریونایتد حکم یک مسکن را دارد. حقیقت این است که ما جام های بیشتری می خواهیم. 

شیرین: قهرمانی در لیگ اروپا

مشکلات منچستریونایتد در لیگ برتر بعد از قهرمانی در کارابائو کاپ هم ادامه داشت اما سه ماه بعد آنها برای دومین قهرمانی خود را ژوزه مورینیو جشن می گرفتند. مسیر آنها برای رسیدن به فینال لیگ اروپا طولانی و خسته کننده بود اما آنها برای غلبه بر آژاکس در فینال این رقابت ها مشکلی نداشتند. 

پل پوگبا فرندز آرنای استکهلم گل اول یونایتد را به ثمر رساند و در ابتدای نیمه دوم، مخیتاریان با گلش حاشیه امنی را برای این تیم به وجود آورد و بدین ترتیب مورینیو چهارمین عنوان قهرمانی اش در اروپا را جشن گرفت. آن جام باعث شد فصل برای یونایتد خیلی خوب و شیرین تمام شود و مهم تر از آن، یونایتد موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد از آن را کسب کند. 

شیرین: تاثیر حضور لوکاکو

فصل دوم منچستریونایتد با مورینیو با قدرت آغاز شد. آنها با خرید 75 میلیون پوندی روملو لوکاکو، روزهای ابتدایی فصل را به خوبی سپری کردند. مهاجم بلژیکی که در چلسی به مدت کوتاهی با مورینیو کار کرده بود، در اولین بازی اش برای یونایتد در پیروزی 4-0 مقابل وست هم 2 گل به ثمر رساند. 

این شروع قدرتمند باعث شد هواداران منچستریونایتد نسبت به ادامه فصل خوشبین باشند و قرار بود نتایج خوب دیگری هم از راه برسد. یونایتد از 10 بازی ابتدایی فصل در تمام رقابت ها، در 9 بازی پیروز شد و در هفت بازی، سه گل یا بیشتر به ثمر رساند. لوکاکو با 10 گل در این امر بهترین بود.

تلخ: شکست مقابل هادرزفیلد

اولین شکست منچستریونایتد در فصل 2017-2018، شرم آور بود. پسران تازه وارد به لیگ برتر در هادرزفیلد برای 65 سال بود که یونایتد را نبرده بودند اما در آن بازی از دو اشتباه خط دفاعی این تیم سود بردند تا با دو گل، برتری خوبی در همان دقایق ابتدایی به دست آورند. مردان مورینیو پس از گل مارکوس رشفورد، موفق نشدند کار را به تساوی بکشانند. 

آن شکست باعث شد منچستریونایتد در حالی که تنها 2 ماه از فصل گذشته بود، با منچسترسیتیِ صدرنشین 5 امتیاز فاصله بگیرد و مورینیو بعد از بازی نگرش و عملکرد بازیکنان تیمش را زیر سوال برد و آن را شوکه کننده خواند.

تلخ: شکست مقابل منچسترسیتی و پایان امیدها برای قهرمانی

در ماه دسامبر همان فصل در اولدترافورد، مورینیو باید با واقعیتی تلخ مواجه می شد تا اعتراف کند که امیدهای منچستریونایتد برای قهرمانی در آن فصل به پایان رسیده است. آنها مقابل حریف همشهری خود 2-1 شکست خوردند. داوید سیلوا و اوتامندی، گلزنان تیمِ پپ گواردیولا بودند. پس از آن بازی، سیتی با 11 امتیاز اختلاف در صدر ماند و رکورد 14 پیروزی پیاپی در لیگ برتر را به دست آورد.

مورینیو پس از بازی اصرار داشت که سیتی خوش شانس بوده و مایکل اولیور، داور بازی را متهم کرد که یک پنالتی در پایان بازی برای منچستریونایتد نگرفته است اما آن شکست باعث شد بررسی های موشکافانه ای در تاکتیک های او مقابل شش تیم بالای جدول لیگ برتر انجام شود و تاکتیک های او در رسانه های انگلیسی زیر سوال برود. 

شیرین: کامبک در اتحاد

در ماه آوریل همان فصل، یونایتد در حالی در اتحاد میهمان منچسترسیتی بود که می توانست به طور تحقیرآمیزی شاهد قطعی شدن قهرمانی آنها در همان بازی باشد. وقتی کمپانی و گوندعان، سیتیزن ها را 2-0 جلو انداختند، به نظر می رسید سناریو برگشت ناپذیر است اما یونایتد بعد از استراحت بین دو نیمه، یک کامبک خارق العاده زد. 

پوگبا در این کامبک نقش بسیار مهمی داشت و در دو دقیقه، دو گل به ثمر رساند و در ادامه کریس اسمالینگ گل برتری یونایتد را به ثمر رساند. آن کامبک باعث شد منچسترسیتی برای جشن قهرمانی اش دست نگه دارد و یا حداقل یونایتد مجبور نباشد چنین تحقیری را در بازی رو در رو تحمل کند. مورینیو در کنفرانس بعد از بازی منتقدان خودش را به سکوت دعوت کرد. 

تلخ: اندوه اف ای کاپ

در ماه می، در مصاف با چلسی در فینال اف ای کاپ، یونایتد این شانس را داشت تا یک فصل ناامیدکننده را به یک فصل قابل توجیه تبدیل کند. آنها چند ماه پیش در اولدترافورد با نتیجه 2-1 تیم سابق مورینیو را شکست داده بودند و در حالی که مشخص بود کونته قرار است از چلسی جدا شود، یوناید به عنوان مدعی پیروزی در فینال شناخته می شد.

متاسفانه برای یونایتد، چنین اتفاقی نیفتاد. هازارد که مورینیو در دوران حضورش در استمفورد بریج با او مشکل داشت، در نیمه اول یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و یونایتد که لوکاکو را به دلیل مشکلات بدنی روی نیمکت داشت، نتوانست پاسخی برای آن گل داشته باشد. برای مورینیو، آن فصل بدون جام تمام شد. 

تلخ: شکست در دربی منچستر

یونایتد پس از یک کامبک فوق العاده و برد روحیه بخش در مقابل یوونتوس در ماه نوامبر و در لیگ قهرمانان به اتحاد رفت اما هرگز مانند دفعه قبل یک پیروزی بزرگ در انتظار آنها نبود.

برعکس، یونایتد در آن بازی یک تیم بی کلاس نشان داد. داوید سیلوا در دقیقه 12 گل اول را برای سیتیزن ها به ثمر رساند و پس از استراحت بین دو نیمه، آگوئرو برتری میزبان را دو برابر کرد. آنتونی مارسیال یکی از گل ها را جبران کرد اما ایلکای گوندوعان پیروزی را برای پپ گواردیولا قطعی کرد. این شکست باعث شد یونایتد به رده هشتم جدول برسد و 12 امتیاز با رقیب همشهری فاصله داشته باشد و این در حالی بود که تنها 12 هفته از فصل گذشته بود. 

تلخ: شکست مقابل لیورپول

شکست روز یکشنبه مقابل لیورپول صبر همه را به پایان رساند. مورینیو پس از آنکه در 7 بازی پیش از آن تنها دو پیروزی به دست آورده بود، شدیدا مقابل رقیب سنتی به نتیجه خوب نیاز داشت و شرایط زیاد هم بد پیش نرفت زیاد لینگارد موفق شد گل سادیو مانه را پاسخ دهد. با این حال، ژردان شکیری به عنوان یار ذخیره وارد میدان شد و دو بار گلزنی کرد تا مصیبت شاگردان مورینیو را بیشتر از همیشه کند. 

در نهایت، نتیجه 3-1 بر روی اسکوربورد نشان داده شد. لیورپول 36 شوت زده بود و یونایتد فقط 4 شوت. قرمزهای آنفیلد همچنین با کلوپ، 65 درصد از زمان بازی را در اختیار داشتند. پس از آن شکست، مورینیو گفت بازیکنانش استحکام لازم را نداشتند اما ظاهرا مسئولان منچستریونایتد، خودِ مورینیو را مقصر دانسته اند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال

علیرضا بهبودی در مورد شکست مقابل فولاد گفت: فکر می‌کنم مغلوب تجربه بازیکنان تیم سیرجان شدیم.

به گزارش ایسنا، تیم فولاد سیرجان  ایران سه‌شنبه شب، هفتم فروردین در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال موفق شد با حساب سه بر دو پیکان تهران را شکست بدهد و به فینال لیگ برتر والیبال صعود کند.

این تیم در اولین دیدار فینال هم پیکان را شکست داد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نیمه‌نهایی به فینال صعود کرد.

علیرضا بهبودی، کاپیتان تیم پیکان پس از شکست مقابل فولاد گفت: بازی خیلی خوب، جذاب  و تماشاگر پسندی بود. اواخر ست سوم تمرکزمان را از دست دادیم و مسابقه‌ای را که باید امروز سه بر صفر برنده می‌شدیم، متاسفانه باختیم. در کل بازی خوبی بود به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. فکر می‌کنم مغلوب تجربه بازیکنان تیم سیرجان شدیم.

او در واکنش به گفته پیمان اکبری، سرمربی پیکان که بازیکنان پیکان از اسم بازیکنان سیرجان ترسیده‌اند گفت: ترس یک مساله درونی است و باید از تک تک بازیکنان سوال کرد اما سیرجان بازیکنان باکیفیتی دارد که اکثرشان بازیکنان ملی‌پوش ما هستند و مقابل این تیم باید با ۱۰۰ درصد تمرکز حاضر شد. ست اول و ست سوم  این کار را کردیم اما اواخر ست سوم تمرکزمان را از دست دادیم و بازی را واگذار کردیم.

بهبودی در پاسخ به این سوال که بین تیم‌های باقی مانده کدام تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند بیان کرد: تیم فولاد شانس بیشتری دارد. بین شهداب وهرداری ارومیه  هر تیمی به فینال بیاید، فینالی جذاب خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرسش و پاسخ جالب تیری آنری و جیمی کرگر؛ بهترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟
  • جدیدترین شکست چلسی: 62 میلیون برای 32 دقیقه بازی!
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • خشم رونالدو: لعنتی 2 پنالتی‌مان را نگرفتی!
  • واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال
  • میکل آرتتا و تصاحب رکورد جاودانه ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در لیگ برتر
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • استارت اوسمار و شاگردانش برای قهرمانی/ پرسپولیس به دنبال تکرار خاطرات شیرین