Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان عراق در نشست امروز خود به سه وزیر از هشت وزیر باقی مانده کابینه عادل عبدالمهدی رای اعتماد داد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق، نمایندگان پارلمان عراق در نوزدهمین نشست خود به ریاست محمدالحلبوسی به سه وزیر از هشت وزیر باقی‌مانده کابینه عبدالمهدی رای اعتماد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه با حضور 276 نماینده برگزار شد که طی آن نمایندگان به نوری ناطق الدلیمی به عنوان وزیر برنامه‌ریزی، قصی السهیل به عنوان وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی و عبدالامیر الحمدانی به عنوان وزیر فرهنگ رای اعتماد داد و از دادن رای اعتماد به صبا خیرالدین الطائی نامزد تصدی وزارت آموزش، هناء‌عمانوئیل نامزد تصدی وزارت مهاجرت خودداری کردند، و رای‌گیری درباره نامزدهای سه وزارتخانه دفاع، کشور و دادگستری هم به تعویق افتاد.

رئیس پارلمان  عراق از وزیرانی که امروز توانستند رای نمایندگان را کسب کنند، خواست در نشست پنجشنبه آتی برای ادای سوگند قانون اساسی در مقابل نمایندگان حضور پیدا کنند و از نخست وزیر هم خواست نامزدهای جدیدی برای وزارتخانه‌های باقی‌مانده تا حداکثر 48 ساعت آینده معرفی کند.

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو از برگزاری جلسه‌ای راهبردی که کابینه جنگ از قبل برای بررسی اهداف جنگ در غزه مقرر کرده بود، ممانعت کرده است.

به نقل از الجزیره، در همین رابطه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ را به افشای اطلاعات حساس درباره توافق تبادا اسرا متهم کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در جریان نشست اخیر کابینه هشدار داده است که هر کسی اطلاعات در خصوص توافق تبادل ااسرا را فاش کند، اخراج خواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  •  نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی