Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به مسائل روز پرداخت و گفت: وضعیت فعلی کشور محصول تحریم‌ها نیست بلکه محصول ضعف در مدیریت اجرایی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست دانشجویی با محوریت گرامیداشت ۹ دی در دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن بیان اینکه فتنه ۸۸ خط ممیزی است برای شناخت جریانات و نوع نگاه آن‌ها به رأی مردم گفت: اتفاقات سال ۸۸ نشان داد که می‌شود برخی از جریانات سیاسی با همه سابقه و پیشینه خود در بزنگاهی با اتخاذ تصمیمات نادرست، برخلاف شعارهایشان عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسایی ضمن تأکید بر اینکه در سال ۸۸ شیوه برگزاری، مجری و ناظر انتخابات مشابه انتخابات گذشته‌اش بود تصریح کرد: این انتخابات به دست مردم و باراندمان بالایی (از جهت حضور مردم) به وقوع پیوست اما عده‌ای به دلیل قدرت‌طلبی و جناح‌بندی و یک سری از توهمات، این پیروزی بزرگ ملت را به بحران و مسئله تبدیل کردند.

تهاجمات دشمن به دلیل مردمی بودن نظام است

وی مشارکت مردم در انتخابات را به انفجار بمب اتم برای دشمن تشبیه کرد و بااینکه تهاجمات دشمن به دلیل مردمی بودن این نظام است عنوان کرد: در هر انتخاباتی مردم قبل از اینکه به شخص یا نماینده‌ای رأی دهند به ساختار و قانون اساسی کشور رأی می‌دهند.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به اینکه رهبری کسی بود که از رأی مردم حفاظت کرد، افزود: اگر نتیجه انتخابات ۸۸ اشتباه و تقلبی بود و ساختار انتخابات زیر سؤال، پس باید سال ۹۲ نیز که پیروز انتخابات حسن روحانی بوده است نیز زیر سؤال باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه راه مخالفت به خیابان ریختن نیست اظهار کرد: امروز مردم تحت‌فشارند و زمانی که اختلاف طبقاتی و حضور برخی وزرای شکم سیر را در بدنه دولت می‌بینند دچار به‌هم‌ریختگی می‌شوند. اما اگر از طرف مردم نابهنجاری‌ای هم رخ دهد زیرساخت سیاسی ندارد ولی ۸۸ زیرساخت سیاسی داشت و مردم وقتی فهمیدند هدف فتنه گران مقاصد سیاسی است در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند.

امضای روحانی پای مصوبه حصر است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه حکم حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و امضای شخص حسن روحانی پای آن است تصریح کرد: در حال حاضر که بیشتر اعضای شورای عالی امنیت ملی از بدنه دولت هستند پس چرا آقای روحانی تلاش نمی‌کنند تا حصر را بردارند و برداشته شدن حصر را به تصویب رسانند تا توپ به زمین رهبری برود. پس چرا این‌چنین نمی‌کنند؟ زیرا روحانی نان حصر را می‌خورد و از آن برای سرگرم کردن افراد جامعه استفاده می‌کند.

دلار ۴۲۰۰ تومانی فرزند نامشروعی است

این فعال سیاسی به مسائل روز پرداخت و تشریح کرد: دلاری که باید به گفته آقایان قیمتش روی ۷ هزار تومان باشد تا ۲۰ هزار تومان رفت، حالا باید پرسید مابه‌التفاوت این قیمت کجا رفته است. پاسخ واضح است دولت این مابه‌التفاوت را برای امکانات دهی به جامعه در سال آینده ذخیره‌سازی کرده چون انتخابات مجلس را در پیش دارد و نیاز به بهره‌برداری سیاسی و جناحی از آن انتخابات دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه دلار جهانگیری(۴۲۰۰) فرزند نامشروع است چون امروز کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد، عنوان کرد: امروز دلار را برمدار نه هزار تومان نگاه می‌دارند و ادامه این مهم وابسته به نظر مجمع در مورد fatf خواهد بود زیرا این دست‌کاری قیمت‌ها دست خودشان است.

کسانی از هر دو جریان سیاسی از شفافیت استقبال نمی‌کنند

وی ضمن تأکید بر اینکه شخصیت‌ها ثابت نیستند و تغییر و انحراف در بین خواص محتمل است بیان کرد: در مسئله شفافیت چپ و راست ندارد، متأسفانه در هر دو جریان سیاسی کسانی هستند که از طرح شفافیت استقبال نمی‌کنند و همان‌طور که می‌بینید نه در مجلس اصول‌گرایی و نه در مجلس اصلاح‌طلبی خبری از خروج این طرح نیست.

رسایی افزود: تنها کسانی که روحیه انقلابی به معنای ساده زیستی، خدمت‌رسانی، عدم ثروت‌اندوزی را دنبال می‌کنند می‌توانند از این طرح حمایت کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه دانشجویان این است که این مهم را مطالبه کنند، هر دانشجویی با هر نگاه سیاسی، از جریان موردنظر خود مطالبه کند و این مطالبه نه‌فقط درزمینهٔ پول بلکه نسبت به جایگاه افراد نیز باشد.

این فعال سیاسی ضمن انتقاد از برخی فعالین انقلابی تشریح کرد: این آقایان در بزنگاه‌های انقلاب کجایند؟ چرا برخی از این افراد در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکوت می‌کنند؟

وضعیت فعلی کشور محصول ضعف در مدیریت اجرایی است

وی به برجام پرداخت و عنوان کرد: به گفته تمام مسئولین قبلی آمریکا برجام بهترین اتفاق ممکن برای آن‌ها بود زیرا آمریکایی‌ها به گفته خودشان توان تحریم بیش‌تر را نداشتند.

رسایی ضمن بیان اینکه پذیرش فشار، تحریم بیش‌تر را در پی دارد خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی کشور محصول تحریم‌ها نیست بلکه محصول ضعف در مدیریت اجرایی کشور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس