Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:36:24 GMT

سیگنال های متفاوت بازار ارز

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۵۰۶۵

سیگنال های متفاوت بازار ارز

به گزارش صدای ایران روزنامه دنیای اقتصاد نوشت؛ در سومین روز هفته، بازار ارز با دو سیگنال قیمتی متفاوت مواجه شد. روز گذشته، صرافی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی، قیمت فروش دلار خود را افزایش داد ولی همچنان آن را زیر مرز ۱۰ هزار تومانی نگه داشت. در ابتدای روز دوشنبه نرخ فروش بر تابلوی این صرافی روی عدد ۹ هزار و ۹۹۰ تومان قرار گرفت که ۴۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، فعالان بازار باور داشتند، اینکه قیمت این صرافی و سایر صرافی‌های منتخب بازارساز زیر مرز ۱۰ هزار تومانی درج شد، نشان‌دهنده خواست بازارساز مبنی بر نوسان دلار در سطوح ۴ رقمی بود. در مقابل علامت بازارساز، سیگنال معامله‌گران کف بازار قرار داشت که به‌دنبال آن بودند، خرید و فروش‌های خود را به بالای مرز ۱۰ هزار تومانی ببرند. به گفته فعالان، قیمت در معاملات این دسته حتی تا محدوده ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت ولی در نهایت حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی قیمت ۱۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

به گفته فعالان بازار، یکی از نکات جالب توجه بازار روز سوم هفته صف فروشی بود که در مقابل دو صرافی بانکی شکل گرفته بود. در واقع با اینکه قیمت در بازار آزاد بالاتر از نرخ صرافی‌های بازارساز بود، شماری از مردم ترجیح داده بودند که ارز خود را به صرافی‌های بازارساز بفروشند. دلایل متفاوتی برای این اتفاق عنوان شده است. برخی عنوان می‌کردند که صرافی‌های آزاد قیمت‌های خرید خود از مردم را چندان بالا نبردند و عده دیگری می‌گفتند که صرافی‌های آزاد به آن صورت خرید دلار نداشتند. در این میان، گروه دیگری عقیده متفاوتی را ابراز کردند. این عده عنوان کردند، افرادی که در صف بودند بیشتر قصد فروش یورو داشتند و صرافی‌های بانکی با قیمت مناسبی نسبت به دلالان و صرافی‌های آزاد، یورو را خریداری می‌کردند.

با این حال، یک نگاه مشترک نیز در میان فعالان بازار وجود داشت. از نظر آنها، افراد عادی اعتماد زیادی نداشتند که با دلالان کف بازار معامله کنند و ترجیح می‌دادند این ریسک را نپذیرند و با بازارساز معامله کنند. عده دیگری از بازیگران باتجربه بازار باور داشتند اختلافی که میان ارزش یورو در بازار داخلی و سلیمانیه عراق وجود داشت، موجب شده بود که فروش این ارز به صرافی‌های بانکی افزایش پیدا کند؛ چراکه می‌توانستند همین ارز را در بازار سلیمانیه با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. آنچه مسلم است دیروز اکثر افرادی که در صف دو صرافی بانکی قرار گرفته بودند، قصد داشتند ارز خود را بفروشند و خریدار دلار نبودند. در این میان، یکی از فعالان بازار عنوان می‌کرد، معامله‌گران بزرگ عموما در صف‌های صرافی حضور ندارند، چراکه سقف خرید از این صرافی‌ها ۲ هزار دلار است. از نظر آنها معامله‌گران بزرگ ارز مورد نیاز خود را از کف بازار یا صرافی‌های آزاد تهیه می‌کنند. با این حال، این نکته نیز در بازار به چشم می‌آید که معامله‌گران بزرگ همچنان در موقعیت خرید قرار نگرفته‌اند؛ چراکه در صورت حضور آنها قیمت دلار در کف بازار نوسان بیشتری را تجربه می‌کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت دلار نرخ ارز دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۲ میلیون تومان است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 541 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 39 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 42 میلیون تومان است.

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 25 میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 800 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 340 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2326 دلار است.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد

 

 در معاملات امروز (پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 118 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 60 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 940 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 991 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 196 تومان است.

بروز رسانی: پنج‌شنبه 6  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 38  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 118

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 60

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 940

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 991

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 196

بروز رسانی: پنج‌شنبه 6  اردیبهشت 12:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  39  میلیون و 200 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

42 میلیون

قیمت نیم سکه بهارآزادی

25  میلیون

قیمت ربع سکه بهارآزادی

15  میلیون

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 800 هزار

بروز رسانی: پنج‌شنبه 6  اردیبهشت 12:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 541 هزار

مثقال طلا

15 میلیون و 340 هزار

انس طلا(دلار)

2326

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا