Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- هشت سازمان فعال در زمینه حقوق بشر روز سه شنبه از عربستان خواستند که به توافقنامه سازمان ملل در مخالفت با شکنجه زندانیان پایبند باشد وهمه زندانیان عقیدتی را آزاد کند.

به گزارش روزنامه الشرق قطر، این سازمان ها همچنین از سران سعودی خواستند قوانین تازه ای را که برای جلوگیری از پیگیری حقوق اساسی از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر وضع کرده اند، لغو یا اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسسه انگلیسی «عدالت برای حقوق بشر» (القسط) کنفرانسی با عنوان 'وخامت اوضاع حقوق بشر در عربستان' برگزارکرد. سازمان هایی مانند سازمان عفو بین الملل، کمپین بین المللی مبارزه با تجارت سلاح (CAAT)،‌ سازمان حقوقی اروپایی که مسائل مربوط به حقوق بشر عربستان را دنبال می کند، مرکز حقوق بشر الخلیج (فارس)،‌ سازمان دیده بان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) ،‌ سازمان فدراسیون بین المللی حقوق بشر،‌ اتحادیه خاورمیانه و شمال آفریقا در زمینه حقوق بشر و سازمان خبرنگاران بدون مرز حضور داشتند. این سازمان ها مطالبات حقوقی خود از مقامات سعودی را مطرح کردند.
این سازمان ها از عربستان خواستند با توجه به اینکه ریاض توافقنامه سازمان ملل در مخالفت با شکنجه زندانیان را امضا کرده است باید به تعهداتش عمل و شکنجه زندانیان را متوقف کند.
این سازمان ها با انتشار بیانیه ای از عربستان خواستند به وضعیت زندانیان رسیدگی کند و به قوانین سازمان ملل در این باره احترام گذاشته و از مستند سازی اظهارات زندانیان که زیر شکنجه گرفته می شود، خودداری کند. این سازمان ها از عربستان خواستند فعالان سیاسی را که بر اساس اعترافات زیر شکنجه محاکمه و متهم شده اند، دوباره در دادگاه غیر نظامی محاکمه کند.
در همین حال سازمان عفو بین الملل با به راه انداختن کمپینی از عربستان خواست «اسراء الغمغام » فعال زن سعودی را آزاد کند. عفو بین الملل در این راستا صفحه کاملی را در روزنامه انگلیسی 'مترو' برای این کمپین اختصاص داد و خواستار اعلام همبستگی با این سازمان برای اعمال فشار بر عربستان برای آزادی الغمغام و لغو حکم اعدام او شد .
سازمان عفو بین الملل همچنین کمپین جمع آوری امضا در اینترنت با عنوان «‌آزادی الغمغام » را به راه انداخته و این سازمان انگلیسی خواستار آزادی بی قید و شرط فعال زن سعودی شده است.
الغمغام اولین زن زندانی سیاسی در عربستان اهل استان القطیف ( شرق عربستان) است که به همراه موسی الهاشم همسر خود در 6 دسامبر ( 15 آذر) 2015 به دلیل فعالیت های حقوقی، توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و زندانی شد.
مقامات سعودی الغمغام را متهم به شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت در منطقه القطیف کرده است. شبکه های خبری سعودی از صدور حکم اعدام برای وی خبر داده اند، ولی تاکنون دادگاه جنایی عربستان در این ارتباط واکنشی نشان نداده است.
در یک سال گذشته به ویژه بعد از انتصاب محمدبن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان بازداشت فعالان در عربستان افزایش یافته است.
خاورم**9329**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان سازمان حقوق بشر زندانيان عقيدتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم