Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران از تحت تعقیب قرار گرفتن فرد مدعی تقلب هشت میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 خبر داد و گفت: پرونده این فرد در مرحله صدور کیفرخواست است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در نشست با مدیران رسانه ها با تاکید بر پرهیز از ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی اظهار داشت: قبول داریم که بخشی از وقوع فساد به اتخاذ برخی تصمیمات نامناسب به خصوص از سوی دستگاه اجرایی برمی‌گردد؛ ولی اتخاذ چنین تصمیماتی نشان‌دهنده ناکارآمدی نظام اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان تهران با تاکید بر اینکه مطابق با قانونِ مطبوعات، رسانه‌ها در انتشار مطالب آزاد هستند، گفت: رسانه‌ها باید از انتشار مطالب خلاف واقع پرهیز نمایند.
جعفری دولت آبادی ادامه داد: ظرف چند ماه گذشته اخبار متعددی انتشار یافته که مبنا ندارد یا فاقد دلیل است و یا با هدف تشدید اختلافات میان مقامات منتشر می‌شود که غالباً منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است.
دادستان تهران گفت: اخیراً آقایی گفته بود که در انتخابات سال 1388، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد چه مدرکی دارید؟ به اظهارات دیگران استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفه و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.
وی تصریح کرد: امروز فضای رسانه‌ای کشور به گونه‌ای است که هرچه می‌خواهند می‌گویند و انتظار دارند تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند و برای دفاع از خود، موضوع آزادی مطبوعات را مطرح می‌کنند درحالیکه رسانه‌ها طبق قانون مکلفند مطالب واقعی، صحیح و عاری از تهمت و افترا را منتشر کنند.
دادستان تهران با اشاره به احضار یکی از سلبریتی‌ها به دلیل تبلیغ یک دارو گفت: اخیرا خانمی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یک آمپول کرده بود در حالی که کسی حق ندارد در کاری که به او مربوط نیست دخالت کند.
وی با اشاره به سیاست دادستانی در برخورد با اخبار بدون مبنا اظهار کرد: مقامات مسئول و افراد، اگر مطالب بدون مبنا بگویند، حتما از آنها دلیل می‌خواهیم؛ چرا که زیر سوال بردن برخی مسائل، مردم را دچار تردید کرده و جو بی‌اعتمادی و ناامیدی نسبت به مسئولان نظام را ترویج می‌دهد.
جعفری دولت آبادی با تاکید بر مرز ظریف بین انتقاد، توهین، روشنگری و تخریب، اظهار داشت: مطبوعات در انتقاد و روشنگری آزاد هستند، اما در توهین و تخریب، قانون مانع آنها می‌شود.
وی یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور را چاپ و انتشار کتاب هایی دانست که به گزارش سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه کپی کردن کتاب‌های پرفروش و چاپ کتاب‌های ممنوعه و عرضه آن به نحو وسیع به خصوص در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن است.
دادستان تهران با اعلام توقیف بیش از 200 هزار جلد کتاب چاپ شده پرفروش، این موضوع را بیانگر عدم توجه عده‌ای به مقررات بخش کتاب و چاپ دانست.
اجتمام*9104*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادستاني تهران تقلب انتخابات 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیراً هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و پیگیری رسانه‌ها درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد اما در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

مدتی قبل نیز هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳؛ اخیراً نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفت‌وگویی گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

منبع: فارس

کد خبر 748105

دیگر خبرها

  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد