Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تاکید کرد که هدف کشورش پایان حضور نظامی ایران در این کشور می باشد در حالی که نفوذ سیاسی آن همچنان ادامه می یابد.
به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «جیمز جفری»، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز دوشنبه طی سخنانی در «شورای آتلانتیک» در شهر واشنگتن که یک پژوهشکده آمریکایی در امور بین الملل به شمار می آید، اعلام کرد که کشورش در راستای پایان دادن به حضور نظامی ایران در سوریه و نه نفوذ سیاسی آن در این کشور تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جفری بدون آن که نسبت به نفوذ سیاسی ایران در سوریه ابراز تردید کند و یا این که از تلاش آمریکا برای کاهش این نفوذ سخن بگوید، اظهار داشت: بر این باوریم که ایران باید از آن جا خارج شود؛ هنگامی که می گوییم ایران منظور ما با آن، نیروهای زمینی ایران است.
به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه (TASS)، این دیپلمات آمریکایی در این باره افزود: ایران همچنان دارای نفوذ دیپلماتیک در سوریه خواهد بود چرا که این نفوذ در طول چندین دهه قطع نشده و هم اکنون نیز در نتیجه تغییر تعادل نسبی قدرت میان رژیم بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) و ایران افزایش خواهد یافت.
جفری همچنین تصریح کرد: نیروهای ایرانی به ویژه ابزارهای آنها برای نمایش قدرت همچون موشک ها و پدافندهای هوایی که از این نیروها حفاظت می کند، در حال حاضر یک تهدید برای اسرائیل به شمار می آید و به همین دلیل نیز اسرائیل به آنها حمله می کند و این احتمال نیز وجود دارد که در آینده تهدیدی برای ما و هم پیمانان و شرکای ما همچون اردن و ترکیه به شمار بیایند.
لازم به ذکر است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بر خروج نیروهای ایرانی از سوریه اصرار می ورزد در حالی که تهران تاکید می کند که مشاوران نظامی آن با درخواست دولت قانونی سوریه به وظایف خود در این کشور عمل می کنند. برچسب ها: واشنگتن ، ایران ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: واشنگتن ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند.
دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • عملیات وعده صادق جلوه هماهنگی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت
  • ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند