Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس تصمیم گرفته است با توجه به مخالفت اکثریت پارلمان با توافق به دست آمده با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، مهیای خروج بدون توافق از این اتحادیه شود. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، دولت انگلیس به ریاست ترزا مِی به دنبال فراهم کردن شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون دستیابی به توافقی با این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم ترزا مِی و اعضای کابینه‌اش نتیجه بن‌بست حاصل شده در پارلمان انگلیس بر سر تصویب توافق به دست آمده بین دولت و اتحادیه اروپا بر سر چگونگی حل و فصل مسائل مرتبط با برگزیت است؛ آن هم در شرایطی که دولت انگلیس امید چندانی ندارد که اتحادیه اروپا حاضر باشد برای کسب رضایت اعضای پارلمان انگلیس، امتیازات دیگری را به لندن اعطا کرده و بر سر توافق به دست آمده - اما تصویب نشده - بار دیگر مذاکره کند.

به نوشته رویترز، در شرایطی که تنها کمی بیش از 100 روز تا موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس هنوز نتوانسته است حمایت اکثریت اعضای پارلمان این کشور از توافق به‌دست آمده با اروپایی را کسب کند؛ توافقی که هدف آن حفظ پیوندهای نزدیک اقتصادی با اتحادیه اروپا در دوران پسا برگزیت است.

نخست‌وزیر انگلیس پیشتر گفته بود که رأی‌گیری برای تأیید این توافق در پارلمان را به تأخیر می‌اندازد و احتمالا در میانه ماه ژانویه - حدود یک ماه دیگر - درباره آن رأی‌گیری خواهد شد. این اقدام وی باعث شد که تعدادی از مخالفان توافق در پارلمان انگلیس، نخست‌وزیر انگلیس را متهم کنند که قصد دارد پارلمان را در آستانه موعد خروج از اتحادیه اروپا، به تصویب این توافق وادار کند.

ترزا مِی که به تازگی از چالش سنگین رقبای هم‌حزبی‌اش برای رهبری حزب حاکم محافظه‌کار جان سالم به در برد، هشدار داده است که گزینه جایگزین عدم تصویب توافق، خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ‌گونه معاهده‌ای است.

پنی موردانت، وزیر امور توسعه بین‌الملل دولت انگلیس امروز به خبرنگاران گفت: «ما بحث بر سر برنامه‌ریزی‌ها برای [خروج] بدون توافق را از امروز آغاز خواهیم کرد ... برنامه‌ریزی برای خروج بدون توافق کاری کاملا درست است. نه تنها باید کشور را آماده کنیم، بلکه بهترین راه برای اطمینان نسبت به دستیابی به یک توافق هم است.‌»

تاریخ رای‌گیری درباره توافق برگزیت مشخص شددرگیری لفظی "ترزا می" و "تونی بلر" بر سر مسئله برگزیتبرگزیت؛ کلافی سردرگم و بحرانی لاعلاج در اتحادیه اروپامقام پارلمان اروپا: شانس موافقت پارلمان لندن با توافق برگزیت بسیار کم استدرخواست برگزیتی سران اروپا از نخست وزیر انگلیسمرکل: هیچ برنامه ای برای تغییر توافق برگزیت نداریمپارلمان آلمان هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد

 

انتهای پیام/

R1016168/P1011199/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "انگلیس" ترزا می مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار انگلیس ترزا می مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا اخبار انگلیس ترزا می مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است