Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، یک گوشی تلفن که در گذشته متعلق به «سالوادور دالی» نقاش بزرگ بود، و امروزه به عنوان یکی از اشیاء هنری سورئالیستی مشهور شناخته می‌شود پس از خرید توسط «گالری ملی اسکاتلند» به مبلغ ۸۵۳ هزار پوند، در بریتانیا باقی می‌ماند.

دولت بریتانیا صادرات هرنوع اشیاء سورئالیستی و هنری را پس از فروش به خریدار خارجی، ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تلفن خرچنگی در حراجی کریستی به یک خریدار خارجی فروخته شده بود لیکن اجازه خروج از کشور را نداشت. تا اینکه روز دوشنبه گالری ملی هنر معاصر اسکاتلند در ادینبورگ اعلام کرد که این گوشی تلفن را خریداری کرده و همین هفته آن را به نمایش می‌گذارد.

سایمون گروم مدیر بخش هنر مدرن و معصر گالری ملی اسکاتلند گفت: «این آیتم شکاف مهمی را پُر کرد و جایگاه ما را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر سورئالیستی مستحکم کرد. ما پیش از این هیچ آیتمی از این نوع در مجموعه‌مان نداشتیم.»

«تلفن خرچنگی» در سال ۱۹۳۸ ساخته شده که یکی از ۱۱ سفارش «ادوارد جیمز» حامی ثروتمند و بانفوذ هنرمندان سبک سورئال بود. این خرچنگ‌ها از «بِیک‌لایت»(نوعی ماده پلاستیکی رایج در ساخت گوشی‌های تلفن) برای گوشی تلفن ساخته شدند که در خانه‌اش در خیابان ویمپُل در مرکز لندن واقع بود و همچنین برای خانه ییلاقی‌اش در ساسکس غربی. چهار  دستگاه از این تلفن‌ها قرمز و باقی سفید رنگ هستند.

تقریبا تمام این تلفن‌ها در مجموعه‌های موزه‌های سراسر دنیا نظیر یک گوشی قرمز در موزه هنرهای معاصر «تِیت» و یک گوشی سفید رنگ در موزه «مینیاپولیس» نگهداری می‌شوند.

این گوشی توسط بنیاد «ادوارد جیمز» برای فروش ارائه شده بود. ابتدا انتظار می‌رفت مبلغی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار پوند به فروش برسد.

گروم گفت آثاری نظیر «تلفن خرچنگی» تاثیری بزرگ بر هنرمندانی چون «اندی وارهول» و «دَمِین هِرست» گذاشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • بریتانیا تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)