Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:58:40 GMT

دستور تهیه جوجه لاری؛ یک پرس جوجه کباب متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۵۵۴۸

دستور تهیه جوجه لاری؛ یک پرس جوجه کباب متفاوت

در این مقاله ما قصد داریم به شما دستور تهیه جوجه لاری را آموزش بدیم. جوجه لاری یک نوع متفاوت از کباب کردن گوشت جوجه است، در این مدل استخوان های مرغ را جدا نمی کنند بلکه مرغ را با ماست مخلوط می کنند و سپس آن را به سیخ می زنند، این نوع مدل کباب بسیار خوش مزه و عالی بوده و امیدواریم شما با خواندن این مقاله دستور تهیه جوجه لاری رو به طور کامل یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد مورد نیاز برای تهیه جوجه لاری

مرغ: یک عدد
ماست پر چرب: یک و نیم لیوان
تخم گشنیز: یک قاشق غذا خوری
فلفل سیاه یا قرمز: یک قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق غذا خوری
روغ مایع یا زیتون: نصف لیوان
زعفران آب زده: یک قاشق غذا خوری
پیاز: دو عدد
لیمو ترش تازه: دو عدد


1- آماده کردن مرغ

مرغ را به صورت کامل می شوریم و آن را پاک می کنیم و پوستش را جدا می کنیم، سپس مرغ را به صورت قطعه قطعه تقسیم می کنیم و آن را درون یک ظرف می گذاریم تا آب مرغ برود، سپس تکه های مرغ را در ظرف مناسبی مانند سطل می ریزیم و پیاز ها را به صورت خلالی برش می دهیم و در کنار لایه های مرغ می گذاریم. برای اینکه مزه مرغ بهتر شود دو عدد لیمو ترش را می آوریم و هر دو را از وسط نصف می کنیم، سپس آب تکه های لیمو را با دست می گیریم و درون ظرفی که مرغ در آن قرار دارد می ریزیم، حالا نوبت به ماست می رسد، ماست پرچرب را می آوریم و درون ظرف مرغ می ریزیم و آن را به هم می زنیم تا به صورت کامل مرغ و مواد موجود در آن مخلوط شوند. تخم گشنیز ها را به صورت دستی خرد می کنیم و آن ها را همراه با نمک و فلفل سیاه یا قرمز به داخل ظرف مرغ می ریزیم، حالا نوبت به اضافه کردن روغن و زعفران آب زده می رسد، هر دو را داخل ظرف مرغ می ریزیم و دوباره به صورت کامل مخلوط می کنیم، سپس درپوش ظرف را می گذاریم و آن را به مدت زمان 6 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مواد موجود به خوبی با مرغ ترکیب شوند و مزه مرغ را بهتر کنند.

2- به سیخ زدن جوجه

یک منقل می آوریم (زغالی توصیه می شود) و آن را روشن می کنیم، سپس تکه های مرغ را یکی یکی به سیخ می زنیم (سعی کنید تیکه های که مثل هم هستند را بر روی یک سیخ بزنید تا مرغ به صورت یک دست برشته شود) و بر روی منقل قرار می دهیم، برا اینکه دو طرف مرغ یک دست برشته شود آن ها را بر روی منقل زیر و رو می کنیم

3- سرو جوجه لاری

یک قابلمه می آوریم و درون آن نان می گذاریم، بعد از اینکه جوجه های هر سیخ آماده شدند آن ها را در قابلمه خالی می کنیم و همین کار را تا به پایان رسیدن سیخ ها انجام می دهیم تا جوجه کباب لاری ما سرد نشود. کار درست کردن جوجه لاری به پایان رسید و می توانید آن را سرو کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

نکات تهیه جوجه لاری

می توانید در کنار سیخ های جوجه، فلفل ، گرجه فرنگی و بادمجان را نیز به سیخ بزنید تا هم مزه کباب را خوشمزه تر کنند و هم بتوانید با آن ها جوجه لاری خود را تزئین کنید.
زعفران آب زده دارای عطر زیادی می باشد و به همین دلیل می تواند باعث تغییر طعم مرغ شما بشود، اگر دوست ندارید طعم مرغ تغییر بکند می توانید به جای زعفران آب زده از رنگ غذا استفاده کنید.
امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید به راحتی دستور تهیه جوجه لاری را یاد بگیرید و هر وقت که خواستید آن را تهیه کنید. منبع: برترین ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، فلیپ بلین سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن که احتمالا آخرین سال حضور خود در این تیم را پشت سر می گذراد پس دیدن عملکرد بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم اسامی بیست و نه بازیکن را برای لیگ ملتهای والیبال اعلام کرد که نام کیهان تاکاهاشی بازیکن دو رگه ایران ژاپنی در این لیست به چشم می خورد.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تفکیک پست ها:

پاسورها: ماساهیرو سکیتا، آکیهیرو فوکاتسو، فوکاتسو، موتوکی آکیتو، ریو یاماموتو و ماساکی اویا

سرعتی‌زن ها: آکیهیرو یامائوچی،تایشی اونودرا،، کنتارو تاکاهاشی، لاری  گو مورایاما، دن لاری، کنتو آسانو، کیگو نیشیموتو و رن اونیکی

قطر پاسورها : یوجی نیشیدا، کنتا میائورا، نیشیاما و کیهان تاکاهاشی

دریافت کننده ها: یوکی ایشیکاوا ( کاپیتان) ران تاکاهاشی،  تاتسونوری اوتسوکا، کنتا تاکاناشی، شوما تومیتا، ماساتو کای، آکیتو یامازاکی، کنیو ناکاماتو و یودای آرای،

لیبروها: توموهیرو یاماتومو، کازایوکی توموهیرو اوگاوا و کازایوکی  تاکاهاشی

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در لیگ ملتهای والیبال به مصاف ژاپن خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)