Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@04:28:45 GMT

جزییات تازه از پرونده ثبت سفارشهای جعلی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۵۵۶۹

جزییات تازه از پرونده ثبت سفارشهای جعلی

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، چندی قبل معاون اول رئیس جمهور در پی‌نوشت نامه‌ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپوشده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون‌مدار مطرح کرد.

گرچه پیرو مذاکرۀ حضوری در حاشیۀ جلسۀ سوم آذرماه سال جاری در ارتباط با تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور، با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور و ضرورت اجرای مفاد صورت‌جلسۀ مورخ 19 آبان‌ماه امسال دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که به تأیید مسئولین و مقامات ارشد دستگاه‌های اجرائی و قضائی ذی‌ربط نیز رسیده به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ابلاغ گردیده است اما مفاد بند 3 صورت‌جلسۀ شورای عالی هماهنگی سران محترم سه قوه، اجرای این مصوبه را توأم با رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوطه مقرر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌نظر می‌رسد منظور از این مورد، پروندۀ ثبت سفارشهای جعلی (فاقد اعتبار) باشد. در این پرونده علیه 6481 خودرو که ثبت سفارش فاقد اصالت دریافت کرده‌اند اعلام جرم قاچاق انجام شده است. گفتنی است، حدود 1900 دستگاه بعد از اظهار از گمرک ترخیص شده و ظاهراً در اختیار خریداران قرار گرفته است.

خبرها حاکیست، در همین راستا چندی قبل، نشستی با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانهای مرتبط با بحث خودرو تشکیل و مقرر می‌گردد وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران به‌منظور تعیین تکلیف خودروهای ثبت سفارش شدۀ جعلی (اعم از توقیف‌شده و یا ترخیص‌شده) ضمن ارائه آمار مربوطه پیشنهادات لازم را ارائه نمایند.

ماجرای توقیف 155 دستگاه خودرو؟

گفتنی است،  براساس آمار ارائه‌شده از سوی گمرک تعداد خودروهای سواری توقیفی 155 دستگاه اعلام شد، این در حالی است که مطابق بررسی‌های صورت‌گرفته توسط خبرنگار تسنیم در خصوص پروندۀ ثبت سفارش‌های جعلی، تعداد خودروهای توقیف‌شده در گمرکات بیش از 1000 دستگاه برآورد می‌گردد.

علی‌الظاهر، باز بودن سایت ثبت سفارش تا تاریخ 1395.10.23، همچنین عدم هک سایت ثبت سفارش مورد پذیرش  قرار گرفته و البته بحث سوء استفاده از آی‌پی‌ها نیز همچنان در حال پیگیری می‌باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودروهای برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی سنجری در این باره گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودروهای برقی که بخشی از آنها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودروهای سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.

کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تأمین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آورد را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند ولی می‌توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تأمین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵۰ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران می‌شود شهرداری : ورود اتوبوس و تاکسی برقی به تهران تا ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • بانک مرکزی جزئیات ثبت‌سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص را اعلام کرد
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد