Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه این شرکت با انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برای بهبود شرایط رسانه‌های فعال در حوزه بازار سرمایه با تمام توان تلاش می‌کند، و امیدواریم این شرکت منشا خیر در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر فلاح تصریح کرد: امروز رسانه‌ها نقش مهمی در ارتقای سواد مالی و آگاهی بخشی ایفا می‌کنند و امیدوارم با کمک هم در تعمیق بیشتر بازار سرمایه گام برداریم.

وی افزود: مسیر توسعه بازار سرمایه از خیابان فرهنگ‌سازی عبور می‌کند و مهمترین سازوکار فرهنگ‌سازی نیز رسانه‌ها هستند.

رییس هیات مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه نیز در این مراسم با اشاره به این که وضعیت و شرایط بازار سهام تافته جدا بافته از اقتصاد کشور نیست گفت: بدون شک زمانی معاملات بازار سهام به رونق پایدار می‌رسد که اقتصاد کشور از رکود خارج شده و شاهد رونق صنایع و بنگاه‌های تولیدی باشیم. البته در این میان بدون شک نقش و رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران بازار سرمایه غیرقابل انکار است، آن هم بدین معنا که در صورت رونق اقتصاد، برای رسیدن به رشد و رونق پایدار در بازار سرمایه باید از ظرفیت‌های رسانه نیز در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع و درست استفاده شود.

مهدی حاجی‌وند با اشاره به این که حوزه بازار سرمایه یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌ها در میان حوزه‌های خبرنگاری در کشور است اظهار داشت: این موضوع موجب شده تا فعالان رسانه در بازار سهام، علاوه بر ایفای نفش خبرنگاری به نوعی، خود به کارشناس اقتصادی تبدیل شوند؛ چرا که عوامل مختلفی بر معاملات بازار سهام اثرگذار است و این موضوع موجب بالارفتن سطح سواد مالی و اقتصادی خبرنگاران این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها شده است.

رییس هیات مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه ادامه داد: بر این اساس یکی از دغدغه‌های اصلی راه‌اندازی این انجمن بالا بردن سطح سواد و اطلاعات خبرنگاران این حوزه و البته افزایش سطح رفاه و درآمد خبرنگاران بازار سرمایه است.

وی افزود: امضای تفاهم‌نامه میان انجمن خبرنگاران بازار سرمایه و شرکت اطلاع‌رسانی بورس، گام مهمی در مسیر فرهنگ‌سازی و حمایت از خبرنگاران بازار سرمایه است که بر این اساس از تلاش تمامی فعالان بازار بویژه مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و همکاران ایشان و نیز هیات مدیره و اعضای انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

انجمن خبرنگاران بازار سرمایه، خانه‌دار شد

همچنین در جریان امضای این تفاهم‌نامه مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس از موافقت ریاست سازمان بورس به اختصاص دفتر مستقلی در محل شرکت بورس به انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه خبر داد.

یادآور می شود هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه های مناسب برای همکاری بیشتر بین طرفین در حوزه‌های فرهنگی، ‌آموزشی، مشاوره‌ای، اطلاع‌رسانی، رسانه‌ای و انجام امور تبلیغاتی در راستای ارتقای سواد مالی جامعه و فرهنگ سرمایه‌گذاری با استفاده از تمامی امکانات برای مخاطبین و گروه‌های هدف است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت

روز گذشته یک سقوط سنگین دیگر در کارنامه بازار سرمایه ثبت شد و با منفی شدن ۹۵ درصد بورس، فعالان این بازار روز سختی را سپری کردند.

به گزارش اعتماد، در مجموع ۳۱ ماه فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. به بیان دیگر، به‌طور متوسط روزانه ۲۶۷ میلیارد تومان فرار سرمایه ثبت شد.

از ابتدای شروع فعالیت دولت ابراهیم رییسی تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام و به‌طور میانگین روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده است. در سال ۱۴۰۱ نیز در مجموع ۴۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه ۱۸۰ میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد. همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز در مجموع ۳۹ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه ۱۶۵ میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند و منافع آن‌ها در بازار است. اما به گزارش سازمان بورس تعداد سهامدار فعال از این جمعیت ۵۰ میلیون نفری به‌طور میانگین هفته‌ای ۳۵۰ هزار نفر است که به عنوان کد فعال در بازار ثبت شده است.

هجوم پول‌ها به بازار ارز؟

به نظر می‌رسد که با وجود ریسک‌های معاملاتی در بازار سرمایه، بخش زیادی از پول‌های خارج شده از بورس به سمت بازار ارز حرکت کند. تقریبا از ده روز پیش به این سو و با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، ارزش ریال ایران ۱۰ درصد افت کرده و رییس کل بانک مرکزی نیز به عنوان مسوول حفظ ارزش پول ملی تنها به این موضوع بسنده کرده که کاری با نرخ دلار بازار آزاد ندارد. اظهاراتی که با واکنش طیف وسیعی از کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مهرداد گودرزوندچگینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفته است که کنترل نرخ ارز جزو وعده‌های دولت بود، انتظار می‌رفت که دولت بتواند بازار ارز را کنترل کند، چراکه بخش مهم بازار ارز کشور در اختیار دولت است؛ لذا این بحث باید در خود دولت حل و فصل شود. اگر همین سیاست‌ها در بازار ارز پیش برود، وضعیت خوبی در بازار نخواهیم داشت، اما امیدواریم با ورود دولت روند کاهشی را در بازار ارز شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد که کنترل ارز از دست دولت خارج شده است.

دیگر خبرها

  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس قرمز شد
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس کاهشی شد
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • اسرائیل را نزدیم، اما بورس را چرا! | حمایت از بازار کجاست؟