Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان پس از سفر دو روزه به الموت شرقی و بوئین زهرا و بازدید از پروژه های در حال اجرا با اعتبارات تخصیصی اعتبارات ماده 12 اداره کل مدیریت بحران، در حوزه ایمن سازی و جبران خسارت ناشی از بلایای طبیعی اظهارداشت: در سال گذشته سیل و طوفان و امسال سرمازدگی و سیل خسارات زیادی را به استان وارد کرده که عمده ترین آنها تخریب زیر ساختهای استان در اثر بروز سیل بهار امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای بازسازی آسیبهای وارد شده اعتبار قابل توجهی از محل اعتبارات ماده 12 اداره کل مدیریت بحران در اختیار شرکت آب منطقه ای استان، منابع طبیعی، راه وشهرسازی، اوقاف قرار گرفته و کار بازسازی و ایمن سازی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: روند اجرای پروژه ها مطلوب به نظر می رسد و دستگاهها موظفند در اسرع وقت پروژه ها را تکمیل کرده و آماده افتتاح کنند.

مهدیخانی گفت: در این سفر دو روزه از بازسازی راه ارتباطی روستاهای آقچه مزار و آب باریک و بند خاکی در منطقه بوئین زهرا، ایمن سازی حاشیه رودخانه روستای یارفی، پل رجایی دشت، رانش زمین در اوانک و وشته از توابع الموت شرقی بازدید شد.

کد خبر 4489113

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین حوادث غیر مترقبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار

سرپرست امور آب شهرستان ری، گفت: ۶ کیلومتر از کانال‌های آب شهرستان ری با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان ایمن‌سازی شده، اما ادامه ایمن‌سازی نیازمند حمایت مراجع شهرستانی و استانی در راستای تأمین اعتبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، بهروز صفا با بیان اینکه در محدوده شهرستان ری حدود 20 کیلومتر کانال انتقال آب وجود دارد که پساب را از تصفیه‌خانه جنوب تهران به سمت دشت ورامین و پاکدشت منتقل می‌کند، اظهار داشت: از این 20 کیلومتر حدود 2 کیلومتر از کانال زیرزمین و حدود 18 کیلومتر در سطح زمین قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توسعه مراکز جمعیتی و اقتصادی شاهد رشد جمعیت در اطراف کانال‌ها بودیم این در حالی است که در زمان احداث فاصله کانال‌ها با مناطق شهری به میزانی بود که مشکل خاصی وجود نداشت، اما در حال حاضر باتوجه‌به توسعه شهرسازی این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سرپرست امور آب شهرستان ری با بیان اینکه متأسفانه از روی کانال‌ها رفت‌وآمد صورت می‌گیرد و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد حوادثی در این مناطق بودیم، شرایط موجود و حوادثی که تعداد آن روبه‌ افزایش بود، حوزه مدیریت استان را به سمت اخذ تصمیماتی برای مدیریت و ایمن‌سازی پیش برد.

صفا با بیان اینکه با تلاش مجموعه آب تهران بیش از 6 کیلومتر روی کانال‌ها ایمن‌سازی انجام و عدد ریالی 25 میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است، ابراز داشت: استمداد امور آب از مراجع شهرستانی و استان به ویژه سازمان برنامه‌وبودجه در راستای تأمین اعتبار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پروژه ایمن‌سازی برحسب اولویت انجام شده است و این موضوع نیز به‌صورت جدی در آب تهران مطرح است، تصریح کرد: هر سال آب تهران باتوجه‌به منابع مالی که می‌تواند از محل‌های مختلف تأمین کند این پروژه را پیش می‌برد.

سرپرست امور آب شهرستان ری با بیان اینکه در سال‌های اخیر آب تهران طرحی را شروع کرده که جدا از موضوعات مطرح شده بود، گفت: خط لوله دوم پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب تهران را استارت زدیم که با تکمیل این طرح که خط لوله‌ای به طول 36 کیلومتر به قطر 2.8 متر است، بخش عمده‌ای از آبی که در کانال جریان دارد را منتقل خواهیم کرد و تا حدود زیادی از مشکلات حال حاضر برطرف خواهد شد.

سرپوشیده شدن کانال آب ری ـ ورامین اولویت دادستانی ری است

وی افزود: بخش عمده این طرح انجام شده و تنها سه کیلومتر بنابه مشکلاتی باقی‌مانده که با رفع مشکلات این پروژه به نتیجه خواهد رسید اما تا آن زمان نیز سعی داریم با ایجاد پروژه‌های ایمن‌سازی مشکلات و چالش‌ها را کاهش دهیم.

صفا با بیان اینکه حفظ جان مردم و ایمنی در الویت پروژه‌های آبی قرار دارد و در این راستا و برحسب ضرورت برنامه‌هایی را در نظر داریم، خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات صورت‌گرفته ایمن‌سازی کامل کانال صورت‌گرفته است و برحسب الویت برای مابقی کانال‌ها نیز کار را پیش خواهیم برد و با راه‌اندازی خط لوله مشکل به طور کامل برطرف می‌شود و در زمینه تأمین بودجه به‌منظور ایمن‌سازی نیز نیازمند تمیهداتی در سطح شهرستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی