Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته است: ۳ دانش آموز در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بودند که 2 نفر از آنها فوت کردند. / با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر گردید.
2 دانش‌آموز دختر که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه دچار سوختگی بیش از ۹۰ درصد شدند، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه ساعت 9 صبح امروز دچار آتش‌سوزی شد. علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس 4 دانش‌آموز دچار سوختگی شدند.
به نوشته خبرگزاری تسنیم، یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی و سه دانش‌آموز کلاس اولی دچار سوختگی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته است: 3 دانش آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بودند به نام‌های صبا عربی، مریم نوکندی و مونا خسروپرست فوت کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: اسامی 4 کودک دختر که در حادثه پیش دبستانی اسوه زاهدان صبح امروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای 70درصد گزارش شده است، عبارتند از:
مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار
صدور دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده زاهدان
در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان، گفت: متاسفانه در اثر آتش سوزی ۲ نفر از دانش آموزان فوت شدند و عده‌ای دیگر در بیمارستان بستری هستند، تیم پزشکی از تهران اعزام شده و برای انجام اقدامات درمانی در محل مستقر هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند، ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر گردید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پروش و سایر دستگاه‌های نظارتی در خصوص عدم استانداردسازی این محیط آموزشی گفت: متاسفانه استاندارد‌های لازم و نکات ایمنی در این مدرسه رعایت نشده بود و قطعا پس از وصول نظریه کارشناسی چنانچه سایر اشخاص و دستگاه‌ها در این رابطه مقصر شناخته شوند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد با صدور دستوری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش و بهزیستی مکلفند از کلیه مدارس و مهدکودک‌ها با توجه به فصل سرما بازید به عمل آوردند، گفت: این نهادها باید هر چه سریعتر گزارش مدارسی که حداقل استاندارد‌های قانونی در آن رعایت نشده است را به دادستانی ارسال کنند تا نسبت به تعطیلی و یا انتقال دانش آموزان به مکان مناسب‌تر اقدام شود.
تکمیلی|تعداد فوتی‌های حادثه آتش‌سوزی در دبستانی در زاهدان دو نفر است
در حالی که  در ابتدا مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از درگذشت سه دانش آموز در حادثه آتش‌سوزی یک دبستان در زاهدان خبر داده بود اما دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد تعداد فوت شده‌ها دو ‌نفر ‌هستند.

برچسب ها: آتش سوزی ، زاهدان ، بخاری نفتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آتش سوزی زاهدان بخاری نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

در حالی خبر تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران و خانواده دانش آموزان همراه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرزن آباد، روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی  برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت:  وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند
  • تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه ۴ دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد