Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، صدای آمریکا گزارش داد؛ اعتراضات مردمی مجارستان، علیه بی‌عدالتی دولت در قوانین کار، وارد چهارمین شب خود شد. شب گذشته بیش از ۱۵ هزار تن به خیابان‌های بوداپست آمدند تا علیه سیاست‌های دولت اعتراض کنند.

 

تظاهرات‌کنندگان همچنین به کنترل رسانه‌ها و نظام قضایی از سوی قوه اجرایی معترض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اصلاحاتی که دولت ویکتور اوربان در قوانین کار به وجود آورده، کارفرمایان می‌توانند کارگران خود را مجبور کنند سالانه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ ساعت بیشتر کار کنند و پرداخت مبلغ اضافه حقوق به آنها، تا سه سال به تاخیر بیافتد.

 

معترضان یکشنبه شب برای قرائت یک بیانیه به سمت تلویزیون این کشور حرکت کردند، اما نیروهای امنیتی مانع از قرائت این بیانیه از تلویزیون شدند. این تظاهرات همراه با درگیری هم بود و پلیس برای برخورد با معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد.

 

این یکی از نخستین اعتراض‌های گسترده علیه ویکتور اروبان است، که از سال ۲۰۱۰ قدرت را در مجارستان در اختیار دارد. در این تظاهرات تاکنون ده‌ها نفر دستگیر شده‌اند.

 

گفتنی است، گزارش‌های کشورهای مختلف اروپایی و حتی آمریکایی نشان می‌دهد که این کشورها از نبود عدالت اجتماعی رنج می‌برند، در نتیجه این بی عدالتی‌ها میلیون‌ها بی‌خانمان در این قاره زندگی می‌کنند که سرپناهی برای خود ندارند و در جنگل یا حاشیه خیابان ها در چادر زندگی می‌کنند.

 

همچنین افراد زیادی در این کشورها  زیر خط فقر زندگی می‌کنند. سیاست‌ اقتصادی این کشورها به گونه‌ای است که سرمایه‌داران و ثروتمندان به راحتی ثروتمندتر شده و فقرا به سادگی نمی‌توانند وضعیت اقتصادی خود را ارتقاء ببخشند و در این مسئله با مشکلات جدی و صعب العبوری مواجه هستند و از حمایت دولت نیز برخوردار نمی‌باشند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فقرا مجارستان اروپا پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه