Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@05:22:46 GMT

قم| زکات، از راهکارهای مهم تحقق عدالت اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۶۱۷۳

قم| زکات، از راهکارهای مهم تحقق عدالت اجتماعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حکومت اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی سازمان‌دهی زکات با رویکرد حکومتی است، گفت: احیای این واجب الهی باید موردتوجه مسئولان باشد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی عصر امروز در همایش معاونین و روسای حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، سخنرانی مقام معظم رهبری را در نوروز سالهای گذشته در حرم مطهر رضوی یادآور شد و اظهار داشت: اگر مردم و ثروتمندان زکات مال و وجوهات شرعی خود را پرداخت کنند، حتی یک مسلمان فقیر باقی نخواهد ماند و حتی زندانیانی که به خاطر فقر در زندان هستند آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامش نسبی در بازار قم حاکم شده استبا پدیده گران‌فروشی در قم برخورد می‌شودتخلف آشکار شرکت‌های توزیع‌کننده شیر خام با افزایش خودسرانه قیمت‌ها در قم

وی با تأکید بر اینکه در قرآن همیشه بعد از نماز، زکات مورد تأکید است، افزود: احیای این امر وظیفه حکومت اسلامی است و حاکم اسلامی سیاست‌های آن را وضع می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مصارف گوناگون زکات را خاطرنشان کرد و گفت: فلسفه اصلی زکات تأمین نیازهای فقرا و مساکین است و اولویت مصارف زکات نیز همین امر بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: ارتباط باخدا که بهترین حالت آن نماز است، انفاق و احسان که تبلور آن در زکات دیده می‌شود و امربه‌معروف و نهی از منکر سه رکن اصلی نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه زکات یکی از بهترین راهکارهای اسلام برای از میان برداشتن فقر است خاطرنشان کرد: با تنظیم زکات بهره‌وری از سرمایه‌های جامعه بیشتر شده است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حکومت اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی سازمان‌دهی زکات با رویکرد حکومتی است، افزود: ثروتمندان باید زکات خود را بدون منت و به‌عنوان یک وظیفه شرعی و حکومتی از طریق کمیته امداد به فقرا برسانند.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه زدودن چهره فقر واجب شرعی است، گفت: با توجه به آموزه‌های دینی، خداوند در اموال اغنیا حقی برای فقرا قرار داده که باید ادا شود، همچنین وظیفه حکومت اسلامی است که این واجب شرعی را به‌صورت گسترده‌تر و جدی‌تر از گذشته احیاء کند.

انتهای پیام/ن

R7854/P1361/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی

هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ نامه‌ یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.
پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.
در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان