Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حاجی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از فروش مصنوعات چوبی در نمایشگاه صنایع دستی دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان، از این جهت که خرید و فروش و همچنین قطع سرخدار قاچاق محسوب می‌شود، از این پس با حساسیت بیشتری تولیدات صنایع چوبی استان را رصد می‌کنیم.

وی افزود: برای این‌که ساخت مصنوعات چوبی با چوب سرخدار توسط هنرمندان گلستانی ادامه پیدا نکند و جلوی این کار گرفته شود نامه‌ای تنظیم و برای همه مدیران شهرستانی ارسال کرده و اعلام کرده‌ایم که همه هنرمندان در جریان باشند استفاده از چوب سرخدار قاچاق است و پیگرد قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی گلستان با اشاره به این‌که این نامه هفته گذشته به شهرستان‌ها ارسال شده است، ادامه داد: همچنین هفته گذشته سه کارگاه چوب که در آن چوب سرخدار وجود داشت توسط دادگستری گلستان پلمب شد؛ در راستای حمایت از این قضیه و این‌که چوب سرخدار میراث ماست نامه تشکری را برای رئیس کل دادگستری در برخورد قاطع با متخلفان این حوزه ارسال کردیم.

کد خبر 4489129

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی گلستان جشنواره اقوام صنایع دستی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد